یادواره «سوره‌های سرخ» در نشریه مجازی «طلوع» منتشر شد + فیلم
کد خبر: 4151200
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
با هدف گرامیداشت شهدای قرآنی

یادواره «سوره‌های سرخ» در نشریه مجازی «طلوع» منتشر شد + فیلم

یادواره «سوره‌های سرخ» شهرستان دشتی با هدف گرامیداشت چهل‌و‌دومین سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و شهدای قاری و معلم قرآنی استان بوشهر در نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» منتشر شد.

گرامیداشت چهل‌و‌دومین سالروز شهادت شهید بهشتی یاد ۷۲ تن از یارانش

به گزارش ایکنا از بوشهر، به‌ همت جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی واحد تحریریه نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «طاها» بوشهر، محتوایی در قالب سخنرانی و پاسداشت شهدای قاری و معلم قرآنی با عنوان یادواره «سوره‌های سرخ» شهرستان دشتی با هدف گرامیداشت چهل‌و‌دومین سالروز شهادت شهید بهشتی و یاد ۷۲ تن از یارانش در هفت فصل از این نشریه به نشانی اینترنتی tolounews@ انتشار یافته است.

در فصل اول این نشریه از بیان سرهنگ نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان بوشهر آمده است، می‌خوانیم: شهید والامقام دکتر بهشتی مغز متفکر و عمار انقلاب اسلامی و علمدار جهاد تبیین در دوران قبل و بعد از انقلاب بود که تمام زندگی خود را وقف اعتلای ایران اسلامی کرد به همین دلیل دشمنان انقلاب و منافقان کوردل تمام تلاش خود را برای حذف بزرگمرد تاریخ‌ساز ایران اسلامی بکار بستند. لذا آنچه که قابل تأمل است مظلومیت ایشان در دوران حیاتشان است که باید ابعاد شخصیتی و مبارزاتی و حیاتی ایشان برای نوجوانان و جوانان به زبان ساده تبیین شود.

او در ادامه گفت:  شهید میربهزاد شهریاری علاوه بر اهتمام بر فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و جهاد تبیین، نقش بسزایی در رسوایی ایادی خود فروخته استکبار در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و حزب جمهوری اسلامی داشت که به‌همراه مهندس عباس حیدری در جریان انفجار حزب جمهوری اسلامی مظلومانه جرعه ناب شهادت را سرکشیدند و ساکن خوان نعمت پروردگار متعال شدند.

در فصل دوم این نشریه بصیرتی از بیان حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران آمده است که مطالعه می‌کنیم: شهدا راه استقامت، ولایتمداری و چگونگی گذر از بحران‌ها را به ما آموختند.

وی با بیان این‌که منطق ما مبارزه با دشمن است، اضافه کرد: ما در برابر دشمن حق سازش نداریم و در اوج دهه ۶۰ نیز با وجود همه مشکلات سیاسی و اقتصادی، امام(ره) در جنگ کوتاه نیامد. و همچنین نیز اگر شما در میدان بمانید خداوند شما را یاری می‌کند و اگر با امام جامعه بمانید، امت پیروز است و اگر امتی امام نداشته باشد، دشمنان آن امت را از بین خواهند برد.

سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در فصل سوم این نشریه می‌خوانیم: هدف از برگزاری این یادواره، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قاری، حافظ و معلم قرآنی به‌منظور نشر و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی است.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha