لزوم توجه بیشتر مدیران ارشد قرآنی به شهدا/ تدوین زندگی‌نامه شهدای قرآنی استان‌ها
کد خبر: 3474368
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
قربانی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد:

لزوم توجه بیشتر مدیران ارشد قرآنی به شهدا/ تدوین زندگی‌نامه شهدای قرآنی استان‌ها

گروه جهاد و حماسه: رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ ضمن اعلام اینکه سومین کتاب «سوره‌های سرخ» با محوریت شهدای قرآنی شاخص استان‌ها تدوین می‌شود،‌ خواستار توجه بیشتر مدیران ارشد قرآنی کشور به شهدای این حوزه شد.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) با بیان اینکه سال آینده سومین کتاب معرفی شهدای شاخص قرآنی کشور به نام «سوره‌های سرخ» با محوریت شهدای استان‌ها تدوین می‌شود، عنوان کرد: در این کتاب نیز همانند دو اثر پیشین 114 شهید قرآنی حافظ، قاری و فعال قرآنی به تعداد سوره‌های قرآن کریم معرفی می‌شوند.

قربانی افزود: نگارش این کتاب در مرحله انجام تحقیقات برای مصاحبه با خانواده و دوستان و همرزمان این شهداست.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: از سال آینده تلاش داریم تمرکز فعالیت‌های ستاد شهدای قرآنی تنها بر تهران نباشد، بلکه گروه‌هایی در هر استان به شناسایی و برگزاری یادواره برای شهدای قرآنی بپردازند.

وی افزود: در این راستا شهید شاخص هر یک از استان‌های کشور شناسایی شده‌اند و قصد داریم مستند معرفی این شهدا را نیز تهیه کنیم.

قربانی همچنین با اشاره به اینکه ستاد شهدای قرآنی کشور از دو سال و نیم پیش فعال شده، گفت: تاکنون اعضای این ستاد به دیدار خانواده 185 شهید قرآنی استان تهران رفته‌اند که از این تعداد، 40 دیدار طی امسال انجام شده است.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: امیدواریم مدیران ارشد قرآنی کشور توجه بیشتری به شهدا داشته باشند. جای تاسف است که برخی از مدیران ارشد قرآنی حتی یکبار نیز به دعوت ما برای شرکت در دیدارهای هفتگی با خانواده شهدای قرآنی لبیک نگفته‌اند که امیدواریم این روند در سال آینده بهبود یابد.

captcha