قاری خواننده و جنجال دیگری در مصر
کد خبر: 4111279
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

قاری خواننده و جنجال دیگری در مصر

پس از تعلیق به کار یک قاری مشهور مصری به دلیل حرکات غیر متعارف در حین تلاوت قرآن، انتشار ویدئویی از یک قاری که در حین تلاوت قرآن اقدام به خواندن به شکلی نامتعارف کرده، انتقادهای تندی را در میان شبکه‌های اجتماعی این کشور برانگیخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الحدث، پس از تعلیق یک قاری مشهور مصری به دلیل حرکات نامتعارف در حین تلاوت قرآن و سپس عذرخواهی وی، انتشار ویدئوی نامتعارف از یک قاری دیگر مصری، جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی مصر برانگیخته و بسیاری از کاربران خشمگین خواهان تعلیق وی از سوی اتحادیه قاریان این کشور شده‌اند.

در این ویدئو یک قاری مشهور مصری در حین تلاوت سوره مبارکه ضحی، اقدام به خواندن به شکلی طرب‌آمیز و نامتعارف می‌کند. کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را نافی شأن قرآن کریم و مخالف با قداست آن توصیف کرده‌اند.

کاربران مصری در شبکه توییتر خواهان تعلیق فعالیت قاری متخلف از سوی اتحادیه قاریان مصر و تحقیق در این زمینه شده‌اند.

چندی پیش اقدام نامتعارف شیخ محمد حامد السلكاوي، قاری مشهور مصری که در حین تلاوت اقدام به حرکات موزون کرده بود، جنجال بزرگی را در شبکه‌های اجتماعی مصر برانگیخت. اتحادیه قاریان مصر پس از این اقدام، فعالیت وی را تعلیق کرد و از معرفی او به دادسرای عمومی خبر داد.

السلکاوی بلافاصله با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک به دلیل این حرکت غیرارادی خود عذرخواهی و تصریح کرد: از خداوند متعال به خاطر حرکت غیرارادی که در هنگام تلاوت کتاب آسمانی برایم پیش آمد عذرخواهی می‌کنم؛ و برای این حرکت خود از خداوند رضایت و مغفرت می‌طلبم.

انتهای پیام
captcha