جنجال بر سر تلاوت تقلیدی قاری مصری در برنامه تلویزیونی
کد خبر: 4109213
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

جنجال بر سر تلاوت تقلیدی قاری مصری در برنامه تلویزیونی

قرائت نادرست قرآن از سوی یک چهره مشهور در شبکه‌های اجتماعی مصر به جنجال بزرگی در این کشور تبدیل شده و شماری از اعضای اتحادیه قاریان مصر به شدت از وی انتقاد کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از قاهره 24، این جنجال گسترده پس از آن به راه افتاد که رمضان الطوخی از چهره‌های مشهور در شبکه‌های اجتماعی مصر در یک برنامه با حضور شریف عامر، روزنامه‌نگار مصری، به تلاوت قرآن کریم پرداخت.

این جوان مصری که خود را قاری و مبتهل دانش‌آموخته الازهر معرفی می‌کند در این برنامه علاوه بر تلاوت قرآن به تقلید از شیوه قاریان بزرگ قرآن کریم نیز پرداخت. با این حال شماری از  اعضای اتحادیه قاریان مصر قرائت وی را از نظر رعایت احکام تلاوت و همچنین لحن دارای اشتباهات فراوان و تقلید وی از قاریان بزرگ را نیز نادرست توصیف کرده‌اند.

الطوخی در این برنامه از شیخ خالد الجلیل، شیخ محمود شحات انور، شیخ شعبان الصیاد و همچنین شیخ عبدالباسط عبد الصمد به تقلید پرداخت و تلاوت کرد، اما شماری از  اعضای اتحادیه قاریان مصر از عملکرد وی به دلیل قرائت نادرست و عدم پایبندی به احکام تلاوت انتقاد کرد.

رمضان الطوخی خود را قاری و مبتهل دانش‌آموخته الازهر معرفی می‌کند، وی همچنین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی است و در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک 5 میلیون دنبال کننده دارد. در این صفحه وی ویدئوهایی از تلاوت خود و همچنین تقلید از برخی قاریان مشهور مصر را به اشتراک گذاشته است.  

قاری محمد سمیر از اعضای اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم مصر با انتقاد از وی تصریح کرد: تلاوت وی کاملاً نادرست است چرا که دارای خطای زیاد بوده و مخارج حروف نیز به خوبی ادا  نشده است، همچنین تلاوت فاقد اجرای مناسب بوده و حتی از نظر صوت نیز قابل قبول نیست.

وی به الطوخی توصیه کرد که قبل از تلاوت قرآن، شایستگی‌های لازم را بیاموزد و تصریح کرد: وی مغرور بوده و تمجید فراوان دنبال کنندگان منجر به فریب او شده است.

یوسف حلاوه، قاری مشهور مصری نیز نسبت به تقلید نادرست از شیخ خالد الجلیل هشدار داد و تصریح کرد: تقلید از قاریان مستلزم آموختن شیوه تلاوت صحیح به همراه احکام آن از محضر شیوخ و قاریان بزرگ است و در این زمینه اجتهاد شخصی راهی ندارد.  

انتهای پیام
captcha