یورش شهرک‌نشینان به مسجد‌الاقصی
کد خبر: 4212246
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲

یورش شهرک‌نشینان به مسجد‌الاقصی

شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی یورش بردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، اداره اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد که حدود 703 شهرک‌نشین امروز چهارشنبه همزمان با عید موسوم به عید فصح یهودیان تحت حفاظت شدید پلیس رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از عید موسوم به عید فصح یهودیان از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی هجوم بردند و تحت تدابیر شدید امنیتی اسرائیل در قدس، اقدامات تحریک‌آمیزی را در صحن‌های‌ آن انجام دادند.

به گفته خبرنگار الغد نیروهای اشغالگر خبرنگاران را در حالی که هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست را پوشش می‌دادند از باب السلسله بیرون رانده و نسبت به بازرسی و کنترل شهروندان اقدام کردند.

در شهر الخلیل در کرانه باختری هم نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند به بهانه تعطیلات یهودیان، حرم ابراهیمی را از امروز چهارشنبه به مدت دو روز به روی نمازگزاران مسلمان ببندند و آن را به روی شهرک‌نشینان باز کنند.

معتز ابوسنینه، مدیر حرم ابراهیمی، تعطیلی این مکان را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حرمت این حرم و اقدام تحریک‌آمیز نسبت به مسلمانان برای دسترسی به اماکن مذهبی آن‌ها دانست.

در روزهای اخیر نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی خود را تشدید کردند و تمام ایستهای بازرسی نظامی و ورودی‌های منتهی به مسجد را بستند تا از جشن عید فصح یهودیان محافظت کنند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی هر ساله حرم ابراهیمی را به بهانه اعیاد یهودیان به مدت 10 روز در سال به طور کامل می‌بندد و حقوق نمازگزاران فلسطینی را سلب می‌کنند.

انتهای پیام
captcha