طرح جدید اتحادیه قاریان مصر برای قانونمند کردن تلاوت
کد خبر: 4165675
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

طرح جدید اتحادیه قاریان مصر برای قانونمند کردن تلاوت

شیخ محمد صالح حشاد، رئیس اتحادیه قاریان مصر ضمن انتقاد از تلاوت قرآن همراه با نواختن آلات موسیقی، از طرح جدید این اتحادیه برای قانونمند کردن تلاوت قرآن کریم و برخورد با متخلفان خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مصری الیوم، شیخ محمد صالح حشاد، رئیس اتحادیه قاریان و حافظان قرآن کریم مصر از طرح جدید این اتحادیه برای تدوین مقرارت جدید تلاوت قرآن کریم و برخورد با متخلفان خبر داده است.

 این اظهارات در واکنش به ویدئوی جنجالی اخیری بیان شده است که در آن یکی از موسیقیدانان مصری در حال نواختن عود، به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازد، او اظهار کرده که این اقدام را برای آموزش مقامات مختلف موسیقی به شاگردان خود انجام داده است.

حشاد ضمن اظهار تعجب از این اقدام، با انتشار بیانیه‌ای این عمل را تقبیح کرد.

وی همچنین با رد این ادعا که برای تلاوت قرآن، آموختن مقامات موسیقی ضرورت دارد، تأکید کرد: قرآن کریم با ترتیل ویژه خود از جانب خداوند نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جدیدی در اتحادیه قاریان مصر برای نظم بخشیدن به امور تلاوت قرآن کریم در حال انجام است، تصریح کرد: بر مبنای این طرح تنها اعضای اتحادیه قاریان می‌توانند در محافل عمومی و خصوصی به تلاوت قرآن بپردازند. وی تأکید کرد از این به بعد اتحادیه تنها قاریان و حافظانی را به عضویت خواهد پذیرفت که قرآن کریم را با تجوید تلاوت می‌کنند.

حشاد تأکید کرد: در این طرح برای متخلفان مجازات‌هایی از جمله جریمه نقدی و توقیف قضایی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha