اتحادیه قاریان مصر با متخلفان در قرائت برخورد کرد
کد خبر: 4106056
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

اتحادیه قاریان مصر با متخلفان در قرائت برخورد کرد

اتحادیه قاریان مصر از برخورد با 6 قاری در استان‌های مختلف این کشور به دلیل تخلف از احکام تلاوت و یا قرائت بدون علم کافی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، اتحادیه کل حافظان و قاریان قرآن کریم مصر به ریاست شیخ محمد حشاد، شیخ قاریان مصری، از برخورد قانونی با 6 قاری به دلیل تخلف از احکام تلاوت یا قرائت بدون علم کافی خبر داد. این قاریان از استان‌های سوهاج، الغربیه و منیا بوده‌اند.

اتحادیه قاریان قرآن کریم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به وظیفه اتحادیه کل حافظان و قاریان قرآن کریم در حفظ و نگهداری کتاب خداوند و نظارت بر تمام قاریان قران در انجمن‌ها و محافل مختلف، این اتحادیه ناچار به برخورد قانونی با شماری از قاریان متخلف شد.

اتحادیه قاریان مصر از نظارت خود بر تمام قاریان این کشور، حتی در صورت عدم عضویت در این اتحادیه خبر داده و تصریح کرده است: این اقدام پس از آن صورت گرفت که نصیحت و ارشاد قاریان متخلف برای اصلاح شیوه خود، کارساز نبود.

اتحادیه عمومی قاریان و حافظان قرآن کریم مصر در ادامه بیانیه خود تصریح کرده است: این اتحادیه هیچ‌گونه تخلفی از احکام تلاوت و یا قرائت بدون علم کافی را نمی‌پذیرد و به‌ویژه با کسانی که بدون هیچ بیمی بر تخلف خود اصرار دارند، برخورد خواهد کرد.

نظارت بر رعایت احکام تلاوت به منظور جلوگیری از تحریف یا رواج قرائت‌های نادرست یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه قاریان مصر به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha