محافل قرآنی امامزادگان چهارمحال‌وبختیاری تقویت می‌شوند
کد خبر: 4209885
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

محافل قرآنی امامزادگان چهارمحال‌وبختیاری تقویت می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، در سال جدید رویکرد برپایی و تقویت محافل قرآن را در دستور کار قرار داده‌ایم که به همین منظور، محافل قرآنی به‌صورت ماهانه در امامزادگان استان برگزار می‌شود.

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در جریان برپایی نمایشگاه قرآن استان با حضور در غرفه ایکنا با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه سالی پربار و قرآنی را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات سراسری اوقاف در خراسان جنوبی اتفاق بی‌نظیری بود که بعد از سال‌ها مشاهده می‌کردیم مردم با چه شور و اشتیاقی در سالن مسابقات حضور می‌یافتند. این فضای معنوی در ظل قرآن کریم باعث زنده شدن امید در دل مردم شد.

وی با ذکر اینکه برپایی اولین دوره مسابقات ملی تلاوت‌های تقلیدی سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر اتفاقات قرآنی این نهاد در سال گذشته بود، ادامه داد: این رویداد ابتکاری منجر به نشاط و پویایی در بین نوجوانان و جوانان قرآنی کشور شده است و از چهارمحال و بختیاری نیز «محمد اسماعیلی»، قاری نوجوان ما در مرحله فینال که اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، حضور دارد.

مولوی بیان کرد: برخی اساتید تراز اول کشور از جمله استاد شاه‌میوه قائلند که محمد اسماعیلی یک پدیده نوظهور برخاسته از این استان کم‌برخوردار است. البته کاربرد عنوان «کم‌برخوردار» شاید قدری ناخوشایند باشد اما واقعیت استان ما است. 

قاری ممتاز استان تأکید کرد: در سال ۱۴۰۳، حضور نوجوان چهارمحال‌وبختیاری در فینال جشنواره تلاوت‌های تقلیدی شاید اولین رویداد قرآنی پیش رو باشد که امیدواریم اتفاق خوبی برای استان ما رقم بخورد. 

مولوی با بیان اینکه ثبت‌نام چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز دیگر خبر قرآنی اوقاف است، افزود: در خردادماه دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی با حضور استاد «سیدحسن طالبی تربتی» برنامه‌ریزی شده است. همچنین یک دوره آموزشی با موضوع رسم‌الخط قرآن‌ ویژه مربیان و معلمان قرآن برنامه‌ریزی شده است که تبلیغات و ثبت‌نام این دوره به‌زودی آغاز می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری، در سال جدید نیز رویکرد برپایی و تقویت محافل قرآن را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ سال گذشته شاید برای اولین بار بود که محفل هفتگی آموزش و انس با قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برپا بود که اگرچه این برنامه با کم‌لطفی‌هایی از جانب نهادهای همسو همراه بود اما کار را ادامه دادیم. 

مولوی افزود: امسال نیز این جلسه هفتگی با قدرت ادامه دارد به‌ویژه اینکه مقام معظم رهبری در بیاناتشان در طلیعه ماه مبارک رمضان اشاره داشتند که ای کاش هر مسجد یک محفل قرآنی داشت، ما نیز امید داریم که این محافل را ابتدا به‌صورت ماهانه در امامزادگان استان به‌عنوان قطب‌های فرهنگی دایر کنیم و اگر شرایط مهیا شد می‌توان این جلسات را به‌صورت هفتگی پیش برد.

وی برپایی محافل انس با قرآن ویژه بانوان با تلاوت بانوان قاری ممتاز را از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف در سال گذشته عنوان کرد و توضیح داد: این اقدام ابتکاری یک انرژی و انگیزه وافر را به این قاریان بخشید و مورد استقبال قرار گرفت. پس از شکل‌گیری این محفل در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، بانوان متولی این جلسه خودشان اقدام کردند و از بانوان قاری اصفهان نیز برای حضور و تلاوت در این محفل هفتگی دعوت داشتند که اوقاف نیز زمینه این مهم را فراهم کرد. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: نمایشگاه قرآن امسال به‌صورت محتوامحور برگزار شد و به‌ویژه فضای مسجدی و معنوی زیبایی که برای کرسی‌های تلاوت در شبستان قرآن و رسانه و در پیشانی فضای نمایشگاه طراحی شده واقعاً بر زیبایی این فضا می‌افزاید که ما نیز در اداره اوقاف و امور خیریه توفیق داشتیم در هماهنگی قاریان و برپایی این محافل قرآنی سهیم باشیم.  

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha