۲ مرکز دارالقرآن آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌وبختیاری تأسیس می‌شود
کد خبر: 4209119
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

۲ مرکز دارالقرآن آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌وبختیاری تأسیس می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال جاری مراکز دارالقرآن آموزش‌وپرورش تقویت می‌شوند، گفت: تلاش می‌شود اعتبارات خوبی از وزارتخانه جذب کنیم و نیروهای متخصص در این مراکز مشغول کار شوند، همچنین ۲ مرکز جدید در شهرستان‌های بن و فلارد در دست راه‌اندازی است.

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری در جریان برپایی نمایشگاه قرآن استان با حضور در غرفه ایکنا با اشاره به اینکه چند گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی در مراکز دارالقرآن آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها در دست راه‌اندازی است، اظهار کرد: تلاش می‌شود ضعفی که در استان در این زمینه وجود دارد با این اقدام تقلیل یابد. البته چند گروه تواشیح فرهنگیان در استان فعال است که تقویت می‌شوند و گروه‌های جدید دانش‌آموزی نیز تشکیل می‌شود.

وی با ذکر اینکه در سال جاری مراکز دارالقرآن آموزش‌وپرورش تقویت می‌شوند، ادامه داد: سال گذشته خوشبختانه توانستیم اعتبارات نسبتاً خوبی به مراکز دارالقرآن شهرستان‌ها تزریق کنیم، همین رویکرد در سال جاری نیز ادامه دارد و تلاش خواهد شد اعتبارات خوبی از وزارتخانه جذب و نیروهای متخصص در این مراکز مشغول کار شوند و ۲ مرکز جدید در شهرستان‌های بن و فلارد در دست راه‌اندازی است.

اروجی با اشاره به اینکه استعدادهای قرآنی فراوانی در استان داریم، بیان کرد: به‌مدد تلاش اساتیدی همچون مسعود داوری، ستاره‌های حقیقتاً درخشانی در عرصه قرائت بروز و ظهور یافته‌اند و این فضا باید تقویت و از این ظرفیت برای قرآنی شدن جامعه استفاده شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان، همه مدارس استان میزبان محافل انس با قرآن کریم و جشن روزه‌اولی‌ها بودند و ۲ محفل محوری نیز برای مرکز استان پیش‌بینی شد که رویکرد ما این است در طول سال نیز این محافل برگزار شوند زیرا تأثیر فراوانی در انس دانش‌آموزان با قرآن دارند. 

اروجی تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور شاهد شور و نشاط قرآنی بودیم و شاهد برپایی محافل با حضور قاریان مصری بودیم که مردم بسیار استقبال می‌کردند، مؤسسات قرآنی بسیار فعال بودند و اکنون این برنامه‌های قرآنی را نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: محافل انس با قرآن کریم در ایجاد فضای قرآنی بسیار مؤثر است و اگر این محافل کم باشد، تمایل مردم برای حضور در فعالیت‌های قرآنی، فراگیری قرآن و انس با مصحف شریف کاهش می‌یابد. 

اروجی با تأکید بر اینکه محافل انس با قرآن باید جذاب و دیدنی باشد، گفت: محافل باید متناسب با سن دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و طراحی شود و امید است این اتفاق مثبت را شاهد باشیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در پایان با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه قرآن محتوامحور برای اولین بار در استان، بیان کرد: همچنین برپایی محافل قرآنی در کنار نمایشگاه و نیز پخش فیلم سینمایی برای کودکان و نوجوانان از دیگر محاسن نمایشگاه امسال است؛ این محافل فرصتی برای تلاوت قاریان نوجوان در کنار اساتید فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha