اقدامات جدید کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری در حوزه حامی‌یابی
کد خبر: 4209564
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰

اقدامات جدید کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری در حوزه حامی‌یابی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ماه رمضان امسال علاوه بر استقرار نیروهای حامی‌یابی در سطح مصلی‌ها در مناسبت‌های مختلف و لیالی پرفیض قدر، افرادی نیز به مشهد مقدس و تهران اعزام شدند و توانستند بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ حامی را جذب کنند.

جاسم محمدی، مدیرکل امداد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری در جریان برپایی نمایشگاه قرآن استان با حضور در غرفه ایکنا با اشاره به اینکه جای بخش فروش محصولات در نمایشگاه قرآن امسال خالی است، اظهار کرد: به‌نظرم پیش‌بینی امکان فروش محصولات به‌ویژه با تخفیف، یک عامل انگیزشی خوب برای حضور مردم در این رویداد قرآنی به‌شمار می‌رود که بتوانند محصولات قرآنی مورد نظر خود را خریداری کنند که البته بخش محدودی به فروشگاه اختصاص دارد، اما نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی ادامه داد: بخش‌های دیگری که برای سبک زندگی قرآنی، بخش کودک و نوجوان و دیگر قسمت‌ها برپا شده است مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وضعیت مطلوب تعداد حامیان ایتام و محسنین 

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته در این نمایشگاه غرفه کمیته امداد جهت حامی‌یابی برای ایتام و محسنین دایر بود، افزود: امسال نیز این غرفه دایر است؛ خوشبختانه در طول ماه مبارک رمضان امسال اتفاقات خوبی برای ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد افتاد با این توضیح که در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار حامی، هشت هزار و ۷۰۰ فرزند یتیم و محسنین را تحت حمایت دارند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در سال گذشته کمک حامیان به این فرزندان در استان مبلغی قریب به ۷۰ میلیارد تومان بود و میانگین این کمک‌ها به رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ماه می‌رسد که تقریباً دو برابر میانگین کشوری است و جای تقدیر از خیران و حامیان دارد.

محمدی بیان کرد: در ماه رمضان امسال علاوه بر استقرار نیروهای حامی‌یابی در سطح مصلی‌ها در مناسبت‌های مختلف و لیالی پرفیض قدر، افرادی نیز به مشهد مقدس و تهران اعزام شدند و توانستند بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ حامی را جذب کنند. همچنین بالغ بر یک‌ هزار حامی از برنامه‌های ملی نظیر برنامه محفل به جمع حامیان ایتام و محسنین استان افزوده شدند و برنامه ما این است که امسال بتوانیم بیش از پنج هزار حامی را اضافه کنیم.

وی در خصوص اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در حوزه قرآنی توضیح داد: یکی از رسالت‌های این نهاد رفع محرومیت‌ها در حوزه فرهنگی و معنوی است، بنابراین اقدامات مهمی در این حوزه‌ها در دو سه سال اخیر شکل گرفته است، از جمله می‌توان به برپایی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه در سال گذشته اشاره داشت که بالغ بر یک‌ هزار و ۲۰۰ مددجو توانستند در رشته‌های مختلف شرکت کنند.

محمدی ادامه داد: ۲۵۰ نفر از این افراد به مرحله کشوری راه یافتند که این مرحله هم‌اکنون در حال برگزاری است و امیدواریم بتوانیم با این سطح مطلوب در بخش کمی کار، از حیث کیفی نیز به‌ویژه در تربیت قاریان و حافظان گام‌های بلندتری برداریم.

وی در پایان گفت: در بین مددجویان خردسالان حافظ قرآن را نیز می‌توان یافت که خوشبختانه توجه به قرآن از سن کودکی در این افراد شکل می‌گیرد. همچنین ار طریق کانون‌های قرآنی آموزش‌هایی برای بانوان خانواده‌های تحت پوشش طراحی شده است که در نهایت بتوانند فرزندان خود را در مسیر قرآن‌ قرار دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha