دهمین کنگره «جزیره دانش بر منظومه حدیث عزت» در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4167609
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

دهمین کنگره «جزیره دانش بر منظومه حدیث عزت» در بوشهر برگزار شد

دهمین کنگره علمی «جزیره دانش بر منظومه حدیث عزت» از سوی مؤسسه قرآنی طاها بوشهر شامگاه، ۱۷ شهریورماه در این مؤسسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید جنگی

به گزارش ایکنا از بوشهر، دهمین کنگره علمی «جزیره دانش بر منظومه حدیث عزت»، شامگاه ۱۷ شهریورماه، از سوی مؤسسه قرآنی طاها بوشهر و با همکاری مکتب قرآنی فاطمیه آیت‌الله عاشوری به‌صورت برخط در این مؤسسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید جنگی، کارشناس دینی مرکز افق شهدای قرآنی مناء طی سخنانی در این جلسه به تبیین سبک زندگی عزتمندانه اهل بیتی پرداخت و اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید «تا جایی که می‌توانی تحمل کنی دست نیاز پیش کسی دراز نکن زیرا هر روز، روزی تازه‌ای دارد.»، لذا ما انسان‌ها باید سرزمین زندگی‌مان را بر محور امیدواری برنامه‌ریزی و آینده‌نگری بر مدار قدرت بخشندگی و رحمانیت پروردگار سازماندهی و تنظیم کنیم.

وی با بیان این مطلب که فراز و فرودهای زندگی‌مان را باید در اعمال و رفتارهایمان جست‌وجو کنیم، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هرکس دوست دارد خداوند هنگام سختی‌ها و گرفتاری‌ها دعای او را اجابت کند، در هنگام آسایش، بسیار دعا کند.»، این حدیث نبوی بیانگر این نکته است که به‌ هنگام تلاوت اذان از مناره مساجد و بعد از اقامه، نماز نزدیک‌ترین راه اجابت دعاها به درگاه خداوند متعال است.

کارشناس دینی مرکز افق شهدای قرآنی مناء با اشاره به اینکه پروردگار متعال بركت و ازدياد رزق و روزی را در گرو «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ» قرار داده است، گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید: «به خدا سوگند اگر همه دنیا به من داده شود تا خدا را با گرفتن پوست جُوی از دهان مورچه‌ای نافرمانی کنم هرگز نخواهم کرد»، در واقع این حدیث علوی این نکته را به ما انسان‌ها یادآور می‌شود که با ظلم و ستم و عدم صله رحم و دروغگویی نمی‌توانیم در زندگی نجات یابیم، لذا راستگویی و صداقت در رفتار و گفتار در عرصه زندگی فردی و اجتماعی بهترین ره‌توشه در دنیا و آخرت است.

حجت‌الاسلام جنگی بیان کرد: نصرت و موفقیت هر انسان متقی بستگی به میزان خدامحوری و ایمان و تقوا و نوع سبک زندگی توحیدی دارد. نصرت‌خواهی از محضر پروردگار متعال بهترين عامل به نيكى‌ها و گذر کردن از گردنه‌های سخت و دشوار زندگی است.

یادآور می‌شود، در پایان آیین دهمین کنگره علمی «جزیره دانش بر منظومه حدیث عزت» از ۱۸ نفر از دانشجویان و جوانان خلاق و فعال در عرصه کارآفرینی مردم‌پایه و رونق اقتصادی و هنرهای قرآنی، معرفی  و تجلیل شد.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha