4 قاری برگزیده مسابقه تلویزیونی «اسرا» در بوشهر تجلیل شدند
کد خبر: 1387876
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳

4 قاری برگزیده مسابقه تلویزیونی «اسرا» در بوشهر تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر از 4 قاری برگزیده در سومین دوره مسابقه تلویزیونی «اسرا» در مصلای جمعه مرکز استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مراسم تجلیل از 4 قاری بوشهری که در سومین دوره مسابقه تلویزیونی «اسرا» درخشیده بوند، با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در مصلای جمعه مرکز استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سومین دوره مسابقه تلویزیونی «اسرا» که با هدف معرفی استعدادهای قرآنی و معارفی در رشته‌های اذان، دعا، مداحی، قرائت تقلیدی و حفظ قرآن کریم از سوی شبکه قرآن و معارف سیما اجرا شده بود با افتخارآفرینی قاریان بوشهری خاتمه یافت.

آیت‌الله صفایی بوشهری در این آئین اظهار کرد: تجلیل از نخبگان قرآنی می‌تواند جامعه را به سمت الگوپذیری و نیز توسعه فعالیت‌های قرآنی سوق دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه افزود: باید ارگانی مستقل برای اجرای بهتر فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود تا برنامه‌های قرآنی از انسجام بیشتری برخوردار شود.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر شورای عالی قرآنی تشکیل شده است، تصریح کرد: فعالیت متولیان مختلف قرآنی در کشور باعث بروز پراکندگی در برنامه‌های قرآنی شده است و این مسئله باعث می‌شود که امکان مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کشور وجود نداشته باشد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر ایجاد انگیزه برای نوجوانان گفت: نوجوانان و جوانان باید با جذب به قرآن از آموزه‌های آن نهایت استفاده را ببرند و از لذت مفاهیم آن بهره‌مند شوند.

این استاد درس اخلاق در قرآن کریم به نقش خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در احیای فرهنگ قرآنی در کشور اشاره و تصریح کرد: پخش قرائت قرآن قاریان و حافظان نوجوان در خبرگزاری بین‌المللی قرآن، خبرگزاری شبستان، رسانه ملی و شناساندن چهره آنها به عموم مردم از راهکارهای ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسلمانان باید ارزش و تأثیر تفسیر قرآن در فهم معارف دین را هر چه بیشتر و مطلوب‌تر به جامعه تفهیم کنند، گفت: نماز معراج مومن بوده و پذیرفته نشدن اعمال نیک انسان بدون نماز مشکل است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان اظهار کرد: تا زمانی که برای رضای خدا قدم برداشته و خداوند را محور خود بدانیم هیچ مانعی نمی‌تواند باعث تضعیف روحیه خدمت‌رسانی شود.

یادآور می‌شود، در این آئین توسط آیت‌الله غلام‌علی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهراز سید احسان ابطحی، مقام اول مسابقات کشوری «اسرا» بالای 16 سال، سید طاها حسینی، مقام دوم مسابقات کشوری «اسرا» زیر 16 سال، سید حامد ابطحی، مقام اول اذان مقام اول مسابقات کشوری «اسرا» بالای 16 سال، سید عطاءالله حسینی، مقام سوم مقام اول مسابقات کشوری «اسرا» بالای 16 سال، تجلیل شد.

captcha