تصمیم جدید رژیم صهیونیستی درباره محدودیت‌های رمضانی
کد خبر: 4045066
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

تصمیم جدید رژیم صهیونیستی درباره محدودیت‌های رمضانی

رژیم صهیونیستی از بیم تکرار انتفاضه قدس و نبرد سیف‌القدس محدودیت‌های ورود به مسجدالاقصی برای ماه مبارک رمضان را کاهش داد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی21،  محافل رژیم صهیونیستی نسبت به اوج‌گیری خشم فلسطینیان و تکرار انتفاضه رمضان سال گذشته در قدس هراس دارد.

در همین راستا در آستانه ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی تلاش کرده است که سیاست‌هایی تصنعی برای کاستن از شدت اعتراضات فلسطینیان در قدس اتخاذ کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم طی روزهای گذشته با سفرهای متعدد به واشنگتن، اردن، امارات و مصر سعی درفرونشاندن آتش خشم فلسطینیان در همه سرزمین‌های فلسطینی را دارند.  

مسئولین رژیم اشغالگر خبر دادند که اقامه نماز در ماه رمضان امسال در مسجد الاقصی بدون هیچ محدودیتی برگزار می‌شود و موانع و پست‌های ایست و بازرسی در میدان باب العامود و دیگر درهای مسجد الاقصی برچیده می‌شود.

همچنین برنامه‌هایی برای آزاد شدن تردد بین کرانه باختری، غزه و مناطق اشغالی 48 به منظور انجام دید و بازدیدها در ایام عید قطر تدارک دیده شده است.

زیاد ابحیص، پژوهشگر برجسته مسائل قدس در این باره گفت: هشدارهایی که این روزها رژیم اشغالگر صادر کرده و تدابیری که از بیم تشدید اعتراضات در رمضان قدس اتخاذ کرده به دلیل این است که مردم و مقاومت از طریق نبرد سیف القدس ضرب شصت سختی به دشمن نشان دادند و این معادله بازدارندگی را اعمال کردند که تجاوز علیه قدس و مسجد الاقصی بهایی دارد و باید هزار بار به تبعات هر تجاوزی فکر کند.

وی افزود: در همین راستا رژیم اشغالگر از تخریب روستای الخان الاحمر و قبرستان باب الرحمه و همچنین از بستن محله باب العامود  و تصرف منطقه کرم الجاعونی در الشیخ جراح منصرف شده و برنامه نصب درهای الکترونیکی را لغو کرده است.

وی افزود: از جمله دلایل رژیم اشغالگر در روی آوردن به آتش‌بس تداخل عید فصح یهودیان با سومین هفته از ماه مبارک رمضان است و از همین رو خواستار کمک طرف‌های مختلف اعم از آمریکایی‌ها، تشکیلات خودگردان، اردن و مصر برای ممانعت از پاسخ به هر تجاوزی است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در صدد است به پلیس رژیم فرمان دهد که مانع ورود اعضای کنست به مسجد الاقصی شوند تا مانع هر گونه اقدامات تحریک‌آمیزی شود.

احمد عوض، رئیس مرکز مطالعات آینده قدس در دانشگاه قدس هم تاکید کرد: آمریکا و کشورهای محور آمریکایی در منطقه از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند کاری نکند که خشم فلسطینیان بیش از این شدت بگیرد، زیرا تشدید تنش‌ها به نفع دولت آمریکا و محاسبات آتی آن نیست.

او با اشاره به برآشفتگی سیاسی وامنیتی رژیم صهیونیستی گفت:  کابینه اسرائیل می‌داند که اوضاع در کرانه باختری وقدس رو به التهاب است؛ اما در سطح سیاسی می‌خواهد با بهره‌برداری از اوضاع قدرت خود را حفظ کند.

این پژوهشگر فلسطینی تصریح کرد: از همین رو اسرائیل هر آنچه را که برای تسهیل در ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی به کار گرفته، بخشی از اندیشه نژادپرستانه رژیم اشغالگر است که می‌خواهد نزد غربی‌ها و عرب‌ها تبلیغ کند و تظاهر کند که به دنبال تشدید تنش نیست در حالی که این‌ها صرفا برای وقت کشی است و راه حل های واقعی و دائمی نیست.

انتهای پیام
captcha