ماه رمضان و اختلاف بر سر محدودیت‌ها در مسجدالاقصی
کد خبر: 4043288
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

ماه رمضان و اختلاف بر سر محدودیت‌ها در مسجدالاقصی

یک پایگاه خبری در رژیم صهیونیستی از وجود اختلاف بین ارتش و پلیس این رژیم بر سر میزان محدودیت‌ها در ماه رمضان در مسجدالاقصی خبر داده است. ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تسهیل شرایط و پلیس این رژیم خواستار تشدید محدودیت‌ها برای مقابله با اعتراضات احتمالی از سوی فلسطینی‌ها شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، کانال 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: نفتالی بنت، نخست‌وزیر  این رژیم یکشنبه گذشته در جلسه‌ای با روسای سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم برای بررسی اقدامات احتمالی این رژیم در ماه رمضان، شرکت کرده است. با این حال، به گفته این کانال، جلسه یاد شده اختلاف بزرگی را بین افسران ارشد ارتش و پلیس آشکار کرد.

بنا به اخبار منتشر شده، مقامات ارشد نظامی بر این باورند که برای کاهش تنش و جلوگیری از تشدید تنش، باید در ماه رمضان وضعیت امنیتی برای فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری ‌ تسهیل شود و افراد بین 45 تا 60 سال باید اجازه عبور از ایست‌های بازرسی و ورود به مسجد الاقصی را داشته باشند، حتی اگر  مجوز ورود به اراضی اشغالی را نداشته باشند.

رژیم صهیونیستی از ورود ساکنان فلسطینی زیر 60 سال از  کرانه باختری به قدس اشغالی جلوگیری می‌کند، مگر اینکه مجوزهای ویژه ای از ارتش این رژیم دریافت کنند.

همچنین ورود ساکنان نوار غزه به قدس شرقی نیز به طور کامل ممنوع است. مجوزها در این زمینه به ندرت صادر می‌شود.  

این کانال اسرائیلی اعلام کرد: افسران ارشد پلیس به شدت با موضع ارتش مخالف هستند و استدلال می‌کنند که در این زمان خاص باید محدودیت‌ها تشدید شود و از ورود افراد فاقد مجوز تردد به مسجدالاقصی و قدس شرقی به شدت جلوگیری شود.  

این کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی افزود: رهبران این دو سازمان در مورد ورود خردسالان فلسطینی به قدس اشغالی نیز اختلاف نظر دارند، از یک سو ارتش تمایل دارد که ورود کودکان تا سن 14 سالگی به مسجدالاقصی را تسهیل کند و از سویی پلیس مدعی است سن خردسالان باید به 12 سال محدود شود.  

به گفته  کانال 12 رژیم صهیونیستی اختلاف بین ارتش و پلیس احتمالا با تصمیم نخست‌وزیر این رژیم حل می‌شود و تصمیم نهایی در این زمینه با وی خواهد بود.  

 همچنین وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز قرار است در روزهای آینده برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به رام الله برود و انتظار می‌رود که دو طرف در مورد محدودیت‌ها و تشدید هماهنگی‌ها در ماه رمضان بحث و گفت وگو کنند.

سال گذشته محدودیت‌های وضع شده از سوی رژیم صهیونیستی در منطقه باب العامود و تصمیم‌گیری برای تخلیه خانواده‌های فلسطینی از منازل خود در محله شیخ جراح منجر به بروز درگیری‌های خشونت‌آمیز بین فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی شد، امری که بعداً به کرانه باختری، نوار غزه و مناطق عرب نشین فلسطین اشغالی نیز کشیده شد.

انتهای پیام
captcha