حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدی در کرانه باختری
کد خبر: 4044863
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدی در کرانه باختری

شهرک نشینان صهیونیست ضمن آتش زدن بخش‎هایی از یک مسجد واقع در شمال کرانه باختری، روی دیوارهای آن شعارهای نژادپرستانه نوشتند.

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدی در کرانه باختریبه گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، زید رمضان رئیس شورای روستای زیتا جماعین اعلام کرد صهیونیست ها بخش‌هایی از مسجد عباد الرحمن در مرکز این روستای واقع در جنوب شهر نابلس را به آتش کشیدند و روی دیوارهای آن شعارهای نژادپرستانه نوشتند.

وی افزود: گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به صورت مخفیانه وارد روستا شده و مواد قابل اشتعال را در ورودی مسجد محل پرتاب کردند و فرش آن را آتش زدند.

رمضان افزود: شهرک نشینان قبل از فرار از صحنه، با دیوارنویسی اشکال ضد فلسطینی را روی دیوار خانه‌ای در مجاورت مسجد کشیدند.

در همین حال، غسان دغلاس که بر ساخت و ساز شهرک های صهیونیستی در شمال کرانه باختری نظارت می‌کند، نسبت به افزایش حملات شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها از جمله حملات به مساجد در شمال رام الله تا جنوب نابلس هشدار داد.

شهرک نشینان همچنین دیروز به یک مسجد و یک درمانگاه حمله کردند و به 21 خودرو متعلق به فلسطینی ها در روستای مخماس در شمال شرق بیت المقدس آسیب رساندند.

خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی ها و اموال آنها در کرانه باختری یک امر عادی است و به ندرت توسط مقامات اسرائیلی مورد پیگرد قانونی قرار می‎گیرد.

خشونت شهرک‎نشینان شامل آتش زدن اموال و مساجد، پرتاب سنگ، ریشه کن کردن محصولات زراعی و درختان زیتون، حمله به خانه‎های آسیب‎پذیر و غیره است.

بیش از 700 هزار شهرک نشین اسرائیلی در شهرک‎های اشغالی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی زندگی می‎کنند.

انتهای پیام
captcha