ورود اعضای کنست رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی محدود می‌شود
کد خبر: 4043392
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

ورود اعضای کنست رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی محدود می‌شود

  مسئولان رژیم صهیونیستی دستور محدودیت ورود اعضای افراطی کنست به مسجد الاقصی را از بیم بروز خطر صادر کردند.  

مسجد الاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، «عومر بارلِو»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه، 24 اسفند، دستور محدودیت مشارکت اعضای افراطی کنست در یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را صادر کرد.
 
بنا به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، بارلِو به یعقوب شبتای، فرمانده نظامیان صهیونیست دستور داد که به منظور جلوگیری از بروز خطر برای نمایندگان کنست، ورود آنها به مسجد الاقصی را محدود کند.
 
این درحالی است که گالی باهاراو میارا، مشاور قضایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که بارلو صلاحیت صدور چنین دستوری را ندارد.
 
وی با ارسال نامه‌ای به این وزیر اسرائیلی نوشت که اعضای کنست مشمول قانون مصونیت هستند و این قانون به آنها اجازه آزادی شبه کامل در تردد را می‌دهد.
 
وی افزود: فقط نخست‌وزیر می‌تواند ورود یهودیان به مسجد الاقصی را به دلیل امنیت داخلی محدود کند و این دستور هم فقط پس از حصول نظر شاباک (سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی) امکان‌پذیر است.
 
این روزنامه اسرائیلی اشاره‌ای به دلایل صدور چنین دستوری از سوی بارلو نکرده است. اما ماه گذشته میلادی شبکه اسرائیلی «کان» فاش کرد که بر اساس یک سند امنیتی اسرائیل، نسبت به بحرانی شدن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از آغاز ماه رمضان، هشدار داده شده است.
 
اعضای افراطی کنست رژیم صهیونیستی و در رأس آنها، ایتمار بن گویر، به صورت مستمر و تحت حمایت نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش می‌برند.
 
مقامات نظامی اسرائیل در سال 2003 میلادی با وجود مخالفت اداره اوقاف اسلامی قدس، به صهیونیست‌ها اجازه دادند به این یورش‌ها اقدام کنند.
 
طبق آمار وزارت اوقاف فلسطین، طی سال 2021 میلادی 34 هزار و 562 شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برده و این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار دادند.

انتهای پیام
captcha