دادگاه اسرائیل جلسه محاکمه شش اسیر فلسطینی زندان جلبوع را برگزار می‌کند
کد خبر: 4011600
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

دادگاه اسرائیل جلسه محاکمه شش اسیر فلسطینی زندان جلبوع را برگزار می‌کند

پس از حدود دو ماه از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، دادگاه اسرائیل در الناصر جلسه محاکمه این زندانیان را برگزار می‌کند.

زندان جلبوع

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معاً، دادگاه اسرائیل در الناصر قرار است علاوه بر محاکمه شش اسیر فلسطینی که در 6 سپتامبر (15 شهریور) از زندان جلبوع گریختند، دو فلسطینی دیگر از ساکنان جنین را که در عملیات فرار از زندان به این 6 اسیر کمک کردند، نیز محاکمه کند.
 
مقامات اسرائیلی کیفرخواستی علیه این 6 اسیر فلسطینی تنظیم کرده‌اند مبنی بر اینکه یکی از اسرا به نام محمود عارضه، در انتهای سال 2020 میلادی به منظور فرار از زندان، تونلی در داخل سلول‌‌های زندانیان حفر کرده است.
 
بر اساس اعلام شبکه عبری‌زبان «کان»، این کیفرخواست که علیه شش اسیر ارائه شده است، شامل اتهام فرار از زندان است اما اتهام تروریسم در این کیفرخواست ذکر نشده است.
 
شایان ذکر است، ششم سپتامبر 2021 شش اسیر فلسطینی به نام‌های زکریا زبیدی، محمد العارضه، محمود العارضه، یعقوب قادری، ایهم کممجی و مناضل نفیعات، با حفر تونل از زندان امنیتی جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کردند که باعث تمسخر دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان شد.
انتهای پیام
captcha