تصویب قوانین جدید رژیم صهیونیستی نشانگر منطق نژادپرستانه این رژیم است
کد خبر: 4021216
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
سخنگوی حماس:

تصویب قوانین جدید رژیم صهیونیستی نشانگر منطق نژادپرستانه این رژیم است

حازم قاسم تصویب سه قانون از سوی کنست رژیم صهیونیستی با هدف افزایش اختیارات ارتش اشغالگر و سرویس‌های امنیتی صهیونیستی در مقابله با اسرا و مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را گواه دیگری بر منطق تهاجمی و نژادپرستانه همه نهادهای رژیم صهیونیستی و مشارکت آن‌ها در جنایات علیه ملت فلسطین دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، قاسم در یک بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: این قوانین نژادپرستانه اختیارات وسیعی را برای سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند و این سازمان با استفاده از این اختیارات به شدت علیه اسرای قهرمان فلسطینی به ویژه قهرمانان گریز از زندان جلبوع اقدام خواهند کرد.

سخنگوی حماس تصریح کرد: این قوانین حاکی از تمایل نهادهای امنیتی و نظامی اشغالگر را برای گسترش دامنه تجاوزات خود به مردم فلسطین در اراضی اشغالی 1948 است و این قوانین اجازه خواهد داد تا ارتش اشغالگر و شین بت به خانه‌های مردم یورش برده و از مشارکت در مبارزات ملی فلسطینیان در سایر میدان‌ها جلوگیری کنند.

وی این اقدامات را انتقام پشتیبانی مردم فلسطین در اراضی اشغالی 1948 از عملیات عزتمندانه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به ویژه در جریان نبرد سیف القدس خواند.

قاسم خاطرنشان کرد: این جنون در وضع قوانین نژادپرستانه صهیونیستی که در چارچوب فعالیت جناح راست در نهادهای صهیونیستی صورت می‌گیرد، منعکس‌کننده بدترین نوع نژادپرستی و تمایل به نابودی موجودیت فلسطین و جنگ علنی رژیم صهیونیستی علیه هویت ملی ماست.

دیدار هیأت بلندپایه حماس از لبنان

العهد گزارش داده است که هیئتی از «حماس» به ریاست «خالد مشعل» رهبر این جنبش در خارج از کشور امروز چهارشنبه وارد فرودگاه بیروت پایتخت لبنان شد.

این دیدار در چارچوب شرکت در فعالیت‌ها و رویدادهای سی و چهارمین سالگرد تأسیس حماس، دیدار با فلسطینیان در لبنان و گفتگو درباره مسائل آن‌ها صورت می‌گیرد.

مشعل با تعدادی از شخصیت‌ها، مراجع رسمی و مقامات لبنانی نیز دیدار خواهد کرد تا راه‌های بهبود شرایط اجتماعی و انسانی فلسطینیان در این شرایط سخت را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

انتهای پیام
captcha