واکنش سازمان ملل و اتحادیه اروپا به ادامه تخریب منازل فلسطینیان
کد خبر: 3933487
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

واکنش سازمان ملل و اتحادیه اروپا به ادامه تخریب منازل فلسطینیان

اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد، توقف تخریب منازل فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناگوار آن را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، پیتر سانتو، سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل، دیروز، 15 آبان‌ماه، در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تخریب خانه‌های فلسطینیان به‌ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناگوار آن شد.

سانتو اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در هفته جاری بیش از 70 خانه و ساختمان متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده که در پی آن ده‌ها فلسطینی آواره شدند.

وی تصریح کرد که هم اکنون 52 مدرسه فلسطینی در اراضی اشغالی در معرض تخریب قرار دارد.

سازمان ملل

ایوان هیلی، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین نیز از رژیم صهیونیستی خواست تا تخریب منازل مسکونی فلسطینیان را متوقف کند.
 
وی افزود: امسال اسرائیل بزرگترین عملیات تخریب منازل و املاک فلسطینیان در اراضی اشغالی را انجام داده است.
واکنش سازمان ملل و اتحادیه اروپا به ادامه تخریب منازل فلسطینیان
ایوان هیلی اظهار کرد: ما با بزرگترین عملیات کوچ اجباری فلسطینیان طی چهار سال گذشته مواجه هستیم، به طوری که مقامات اسرائیل اقدام به تخریب منازل مسکونی و ساختمان‌ها در روستای «حمصه البقیعه» در دره اردن کردند.

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین افزود: تازه‌ترین عملیات تخریب توسط اسرائیل در کرانه باختری مربوط به روز سه‌شنبه است که منطقه «حمصه البقیعة» در دره اردن به طور کامل تخریب شد. در این عملیات ۷۳ شهروند بی‌پناه از جمله ۴۱ کودک آواره شدند.

هیلی همچنین خواستار توقف فوری تخریب غیرقانونی منازل مسکونی فلسطینیان در اراضی اشغالی شد.

در همین رابطه «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت: تخریب‌ها باعث نگرانی شدید ما شده است و ما از اسرائیل می خواهیم فوراً جلوی این کار را بگیرد.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، اسرائیل امسال حدود ۶۸۹ ساختمان را در کرانه باختری و قدس شرقی تخریب کرده و ۸۶۹ فلسطینی را بی خانمان کرده است.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ میلادی کرانه باختری غیرقانونی است.

شهرک‌سازی‌های رژیم اشغالگر قدس به رغم برخی محکومیت‌های بین‌المللی و برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل، ادامه داشته و در چند سال اخیر افزایش یافته است.
انتهای پیام
captcha