صهیونیست‌ها اراضی فلسطینیان در دره اردن را تخریب کردند
کد خبر: 3987945
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

صهیونیست‌ها اراضی فلسطینیان در دره اردن را تخریب کردند

شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه یکشنبه زمین‌های کشاورزی فلسطینیان در دره شمالی رود اردن را به منظور آماده‌سازی برای تسلط بر این منطقه تخریب کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، عارف دراغمه، فعال حقوقی فلسطینی در این باره گفت: شهرک‌نشینان در حال آماده‌سازی برای تصرف زمین‌های فلسطینیان بوده و با استفاده از بولدوزر  به تخریب این اراضی در منطقه دشت موفه، واقع در شمال دره اردن اقدام کرده‌اند.

دراغمه افزود: تا کنون مساحت زمین‌های تخریب شده مشخص نشده است چرا که صهیونیست‌ها شبانه به این اراضی هجوم آورده و مخفیانه دست به تخریب آنها زده‌اند.
 
وی تأکید کرد: زمانی که کل اراضی که مساحت آن بالغ بر 100‪ دونم است (هر دونم معادل هزار متر مربع) تخریب شود، حدود هزار دونم دیگر از اراضی این منطقه تحت محاصره صهیونیست‌ها قرار خواهد گرفت و این، یک پروژه بزرگ شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان محسوب می‌شود

مساحت منطقه دره اردن بالغ بر 1.6 میلیون دونم است که 13 هزار شهرک نشین صهیونیست در 38 شهرک این منطقه ساکن هستند. این در حالی است که در این منطقه 65 هزار فلسطینی در 34 مجتمع مسکونی زندگی می‌کنند. 

بر اساس قوانین بین‌المللی کرانه باختری و قدس شرقی جزء اراضی اشغالی شمرده می‌شوند و هرگونه شهرک‌سازی صهیونیستی در آن غیر قانونی است.
انتهای پیام
captcha