بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی الگوی خوب مدیریتی است
کد خبر: 4206103
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
استاندار آذربایجان‌غربی: 

بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی الگوی خوب مدیریتی است

محمدصادق معتمدیان با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی و جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و الگوی خوب مدیریتی در سطح کشور است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی و جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اظهار کرد: این اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و الگوی خوب مدیریتی در سطح کشور است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمک به زلزله‌زدگان خوی و بازسازی مناطق زلزله‌زده افزود: با وجود محدودیت‌های موجود در خوی کار شبانه‌‌روزی و جهادی صورت گرفت و من از تمامی مسئولان استان و تمامی نهادهایی که در صحنه حضور داشتند قدردانی می‌کنم‌.

معتمدیان ادامه داد: اقدامات انجام شده در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان در حداقل زمان، الگویی خوب مدیریتی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کشور است.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۳ درصدی مجموع احداث، تعمیرات واحدهای خسارت‌دیده و بازسازی واحدهای دامی مناطق زلزله زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات حاصل اقدامات شبانه روزی و جهادی در ۱۳ ماه گذشته دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و مردمی است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده زلزله شهرستان خوی در کنار پرداخت‌ها و کمک‌های بلاعوض گفت: از مجموع ۳ هزار و ۲۲۰ واحد تخریبی، بازسازی ۲۵۰۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و ۵۹۴ واحد تقریبا با ۹۳ درصد پیشرفت در مراحل پایانی هستند. 

وی گفت: تنها به دلیل استقبال نکردن مالک ۱۳۲ واحد در مناطق شهری به دلایل مختلف، بازسازی این واحدها انجام نشده است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در خصوص بازسازی واحدهای دامی نیز گفت: بازسازی ۳ هزار و ۵۲۲ واحد دامی با رعایت اصول بهداشتی نیز به تمام رسیده و از طرف سازمان جهاد کشاورزی به این واحدها پروانه بهداشتی نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات بانکی به زلزله‌زدگان خوی تصریح کرد: با وجود پرداخت بخشی از این تسهیلات ضروری است بانک‌های عامل استان توجه ویژه‌ای برای پرداخت ادامه تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان باشند.

انتهای پیام
captcha