آموزش و پرورش در زمینه آموزش قرآن کریم اهتمام کند
کد خبر: 4203192
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
استاندار آذربایجان غربی:

آموزش و پرورش در زمینه آموزش قرآن کریم اهتمام کند

محمدصادق معتمدیان گفت: آموزش و پرورش در زمینه آموزش قرآن کریم باید اهتمام جدی داشته باشد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی شب گذشته، 12 اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: حوزه دانش آموزی از ظرفیت بالایی برای آموزش تخصصی قرآن کریم برخوردار است پس باید در این راستا گام برداشت تا در جامعه زندگی با قرآن نهادینه شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش لازم است در این زمینه به تقویت آموزش عمومی و تخصصی اهتمام داشته باشد و تربیت مربی هم در برنامه قرار گیرد، گفت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی علاوه بر هم‌افزایی، از رویکردهای سلیقه‌ای پرهیز شود تا نتیجه مورد انتظار به دست آید.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه برای ترویج قرآن و آموزه‌های آن، برگزاری کارگروه آموزش عمومی و تخصصی، هماهنگی و نظارت بر اجرا و برگزاری مسابقات بین‌المللی با محوریت ارومیه ضروری است، ادامه داد: زیرساخت‌های موردنیاز باید در استان فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه شهرداری‌ها را بازوهای اجرایی برنامه‌های قرآنی دانست و گفت: بنابراین در این زمینه لازم است که بیشتر و جدی‌تر تلاش کنند و همه ظرفیت‌های موجود را به‌کار بگیرند، چون در این صورت می‌توان نسل جدید را با قرآن مانوس کرد و آنها را مطابق با معیارهای دینی پرورش داد.

معتمدیان همچنین با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های قرآنی و مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی، گفت: مجموعه‌های اداری و دستگاه‌های متولی در این زمینه نقش تسهیل‌کننده داشته باشند تا جایی که می‌توانند امکانات و ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورند.

وی در پایان از اقشار مختلف مردم برای حضور حداکثری در انتخابات مجلس قدردانی کرد و گفت: شرکت در این رویداد سیاسی و اجتماعی به معنای واقعی کلمه دشمنان را ناامید و دوستان را خشنود کرد.

انتهای پیام
captcha