دلیل عجیب پلیس فرانسه برای استخدام نکردن جوان مسلمان
کد خبر: 4169822
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

دلیل عجیب پلیس فرانسه برای استخدام نکردن جوان مسلمان

مقامات فرانسوی از پذیرش یک داوطلب مسلمان شرکت در آزمون استخدام پلیس به دلیل وجود یک لکه بر پیشانی وی که احتمالاً به خاطر سجده بوجود آمده است جلوگیری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، افراط‌گرایی فرانسوی در برابر مظاهر اسلامی و محدودیت‌ها علیه مسلمانان همچنان ادامه دارد. پس از ممنوعیت حجاب و عبایه در مدارس فرانسه، نوبت به جای سجده در پیشانی رسیده است.

 بر اساس بیانیه شورای مسلمانان فرانسه که دیروز، 27 شهریور صادر شد، یک شهروند جوان فرانسوی که قصد شرکت در آزمون ورود به دانشکده پلیس را داشت، به دلیل وجود یک لکه در پیشانی وی که نشانه احتمالی هویت دینی او و احتمالاً به خاطر اقامه منظم نماز است از این آزمون محروم شد.

شورای مسلمانان فرانسه با ذکر اینکه استفاده از عبایه یا جای سجده یک بهانه انحرافی است که سؤالات نگران‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند، از این رفتار ابراز شگفتی کرد. شورا این تصمیم خودسرانه را در تاریخ فرانسه بی‌سابقه دانست.

شورای اسلامی فرانسه اعلام كرد كه لكه روی پيشانی يا هر قسمت ديگر از بدن به هيچ وجه دليلی بر اقامه نماز  نيست. در برخی موارد ممکن است به دلایل پوستی و حساسیت باشد، ممکن است بعد از چند نماز در برخی افراد ظاهر شود، همانطور که ممکن است در برخی دیگر که تمام عمر نماز خوانده‌اند هرگز اتفاق نیفتد.

این شورا از برخی ادارات که خود را متخصص در دین اسلام می‌دانند انتقاد کرد زیرا این احساس را به وجود می‌آورند که پدیده‌ای به نام طرد مسلمانان وجود دارد. این شورا همچنین اعلام کرد حتی اگر این امر نشانه اقامه نماز مرتب باشد، از چه جهت می‌تواند نشانه افراط باشد؟ آیا عمل به اسلام مترادف با افراط‌گرایی است؟. این شورا همچنین اعلام کرد که حذف جوانان مسلمان از مدارس یا پلیس فرانسه، تنها به احساس طرد شدن و  افراط‌گرایی کمک می‌کند.

در هفته‌های اخیر ممنوعیت پوشش عبایه در مدارس دخترانه این کشور جنجالی شده است. این ممنوعیت به دنبال بحث‌های چند ماهه رخ داد. گابریل آتال، وزیر آموزش ملی و جوانان فرانسه در اولین مصاحبه پرمخاطب خود در اواخر آگوست، ممنوعیت عبایه را اعلام کرد. مکرون هم به طور کامل از او حمایت کرد و گفت که این ممنوعیت را بدون سازش اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha