درخواست نهاد اسلامی آمریکا برای حمایت از مساجد
کد خبر: 4163659
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

درخواست نهاد اسلامی آمریکا برای حمایت از مساجد

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای محافظت از مساجد و عبادتگاه‌های این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، پس از گزارش وجود یک بمب در  مسجد محمد در واشنگتن دی سی، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) از نیروهای پلیس خواست تدابیر امنیتی در اماکن عبادی را افزایش دهند.

 
این شورا که بزرگترین سازمان حامی آزادی‌های مدنی اسلامی در آمریکا است اعلام کرد که گزارش وجود بمب، همزمان با تحقیقات امنیتی درباره یک سری گزارش‌های نادرست مشابه درباره کنیسه‌ها منتشر شده است.
 
این شورا در بیانیه‌ای که روز شنبه در وب‌سایت خود منتشر کرد، از نهادهای مذهبی و نیروهای پلیس در سراسر کشور خواست تدابیر امنیتی را برای اماکن مذهبی افزایش دهند.
 
در همین بیانیه به نقل از ابراهیم هوپر، مدیر روابط عمومی این شورا آمده است که هیچگاه نباید در جامعه‌ای عادلانه، هدف قرار دادن اماکن عبادی با تهدیدات خشونت‌آمیز تحمل شود. هوپر افزود: ما در همبستگی با مسجد محمد می‌ایستیم و از نیروهای پلیس برای واکنش سریع و برخورد حرفه‌ای با تهدید تشکر می‌کنیم.
 
روز جمعه، یکی از مقامات اداره پلیس واشنگتن دی سی به خبرگزاری آناتولی گفت که پلیس پس از گزارش بمب به سرعت به سمت مسجد محمد حرکت کرده و برای اجتناب از هرگونه خطر احتمالی، مسجد را تخلیه کرد. این مقام مسئول تصریح کرد: آزمایشات انجام شده توسط تیم خنثی سازی بمب با حضور سگ‌های آموزش دیده نشان داد که این تهدید صحت ندارد.
 
محمد عبدالمالک، رئیس امنیتی مسجد خاطرنشان کرد که اگرچه معلوم شد که تهدید بی‌اساس است، اما این حادثه به‌عنوان «جنایت نفرت» توسط پلیس به‌طور رسمی ثبت شد و بر نیاز به هوشیاری و آموزش‌های ایمنی مداوم برای اطمینان از اینکه نمازگزاران می‌توانند در یک محیط امن به حضور در مسجد ادامه دهند، تأکید کرد.
 
این حادثه در بحبوحه اسلام‌هراسی فزاینده‌ای رخ می‌دهد که مسلمانان در ایالات متحده به ویژه پس از حملات 11 سپتامبر تجربه کرده‌اند. بر اساس یک نظرسنجی تازه توسط مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم، دو سوم مسلمانان در ایالات متحده گزارش دادند که در سال 2021 با نوعی تبعیض مذهبی مواجه بودند و بیش از 90 درصد گفتند که نفرت ضد مسلمانان بر وضعیت روانی آنها تأثیر می‌گذارد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که مسلمانان بزرگترین گروهی هستند که جرایم ناشی از نفرت، سخنان مشوق نفرت‌انگیز و آزار و اذیت آنلاین را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha