محکومیت سنگین عامل بمب‌گذاری در مسجد مینه‌سوتا
کد خبر: 3997412
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

محکومیت سنگین عامل بمب‌گذاری در مسجد مینه‌سوتا

عامل حمله به مسجدی در مینه‌سوتای آمریکا در سال 2017، با حکم سنگین دادگاه به 53 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مای استیت لاین، یک فرد اهل ایلینوی به دلیل بمب‌گذاری در مسجدی در مینه سوتا در سال 2017 به 53 سال زندان محکوم شد. مقامات می‌گویند این فرد طراح این حمله بوده است.

 امیلی کلر هری، 50 ساله که قبلا به مایکل هری معروف بود در ارتباط با حمله به مرکز اسلامی دارالفاروق در بلومینگتون در مینه سوتا محکوم شد. هری در ماه دسامبر به چند جرم از جمله ممانعت از انجام آزادانه مناسک دینی و آسیب رساندن به اموال متهم شد.

این حکم در پایان تحقیقات هفت ماهه در شهر کلارنس در ایلینوی انجام شد که هری و دو همدستش، مایکل مک ورتر و جو موریس در آنجا زندگی می‌کردند.

آنها در روز پنجم آگوست 2017 یک بمب لوله‌ای از پنجره به داخل این مسجد پرتاب کردند. در زمان حمله چند نفر در مسجد بودند اما به کسی آسیب نرسید. 

در حالی که وکلای هری برای حداقل مجازات یعنی 30 سال زندان تلاش می‌کردند، دادستان‌ها و اعضای مسجد خواستار حبس ابد وی بودند.  برخی نمازگزاران این مسجد گفتند که پس از آن حمله در هنگام نماز خواندن احساس ناامنی می‌کنند.

به گفته مقامات، هری رهبری گروهی به نام خرگوش‌های سفید، یک گروه شبه نظامی ضد دولتی ایلینوی را بر عهده داشت. دادستان چندین بخش از مانیفست وی در  کتاب راهنمای خرگوش سفید را ذکر کرد که در آن به نفرت از مسلمانان اشاره شده بود.

مک وورتر و موریس، اعضای خرگوش‌های سفید که در حمله کمک کردند و علیه هری شهادت دادند، در پنج مورد مجرم شناخته شدند. آنها منتظر صدور حکم هستند.

انتهای پیام
captcha