عربستان سعودی 3 شهروند شیعه را اعدام کرد
کد خبر: 4145805
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

عربستان سعودی 3 شهروند شیعه را اعدام کرد

وزارت کشور عربستان سعودی از اجرای حکم اعدام سه شهروند شیعه شرق این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج اونلاین، وزارت کشور عربستان سعودی چند روز پس از اعدام دو تبعه بحرینی از اجرای حکم اعدام برای سه شهروند شیعه اهل شرق عربستان سعودی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که احکام اعدام حسين بن علي بن محمد المحيشي، فاضل بن زكي بن حسين أنصيف وزكريا بن حسن بن محمد المحيشي امروز یکشنبه در منطقه الشرقیه اجرا شد.

وزارت کشور عربستان مدعی شده است که این سه نفر همگی دارای تابعیت سعودی بودند، به یک هسته تروریستی پیوسته بودند، سلاح در اختیار داشتند و در آن  هسته آموزش دیده بودند و به مراکز امنیتی و نیروهای امنیتی حمله کردند و قصد داشتند آنها را بکشند.

این وزارتخانه تاکید کرد که وزارت کشور عربستان در بیانیه خود همچنین عنوان کرد که یکی از سه فرد اعدام شده در شرق این کشور، به «تجاوز به یک نفر با تهدید اسلحه و تصویربرداری از وی و یکی دیگر از آنها نیز به ارتکاب تجاوز در حق شماری از دختران محکوم شده بودند.

وزارت کشور عربستان سعودی بر اهتمام خود برای برقراری امنیت، تحقق عدالت و اجرای احکام الهی علیه هر کسی که به بیگناهان تجاوز می کند، خون آنها را می ریزد یا آبروی آنها را تجاوز می کند، تاکید کرد.

مقامات سعودی در فواصل زمانی مختلف، از انهدام هسته‌هایی به اصطلاح تروریستی و اجرای احکام اعدام صادر شده علیه آنها خبر می‌دهد.

در 29 ماه مه گذشته وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام دو شهروند شیعه بحرینی به اتهام برهم زدن امنیت عربستان و بحرین خبر داد.

در پانزدهم ماه مه گذشته نیز اعلام کرد که یک نفر را به اتهام تاسیس یک باند تروریستی که درصدد انجام اعمال تروریستی و خرابکارانه بوده اعدام کرده است.

انتهای پیام
captcha