آغاز رقابت آقایان در اولین روز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 4139889
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
در قم

آغاز رقابت آقایان در اولین روز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

در بیستمین دوره از مسابقات نهایی قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن بعد از ارزیابی‌های انجام شده، ۵۰ اجرا از تمام دانشکده‌های علوم قرآنی کشور برای شرکت انتخاب شد که از این تعداد، 20 نفر در بخش آقایان امروز، 20 اردیبهشت‌ماه با هم به رقابت می‌پردازند.

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآنبه گزارش ایکنا از قم، اولین روز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، پس‌ از وقفه‌ای دو ساله به‌علت شیوع ویروس کرونا در کشور، امسال با محوریت یادبود مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی‌پور با حضور متسابقان آقا، از ساعت 8 امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم قرآنی آغاز شد که هم‌اکنون کارگاه آموزش تخصصی تجوید با تدریس حیدر کسمایی، داور بین‌المللی مسابقات قرآن در حال برگزاری است. 

در بیستمین دوره از مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه بعد از ارزیابی‌های انجام شده، ۵۰ اجرا از تمام دانشکده‌های علوم قرآنی کشور برای شرکت انتخاب شد که ۳۰ نفر از آنها خانم و ۲۰ نفر آقا هستند.

شرکت‌کنندگان از تمام دانشکده‌های علوم قرآنی کشور در این مسابقات حضور دارند، اما بیشترین تعداد شرکت‌کننده به ترتیب از شهرهای قم، مشهد، شیراز، اصفهان و آمل هستند.

رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل رشته‌های حاضر در این مسابقات هستند که امروز متسابقان آقا و فردا، 21 اردیبهشت‌ماه بانوان به رقابت می‌پردازند.

آقایان محمدصادق نصرالهی، داور حسن حفظ؛ محمدعلی دهدشتی، داور بخش صوت؛ حیدر کسمایی، داور تجوید و وقف و ابتدا و علی‌اصغر شعاعی، داور لحن، امروز در مسابقات آقایان به داوری می‌پردازند.

متسابقان این دوره از مسابقات برگزیدگان راه‌یافته از دانشکده‌های معارف قرآنی سراسر کشور هستند که در مرحله ملی دانشجویان متسابق برگزیده از تمامی دانشگاه‌ها، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

یادآور می‌شود، اختتامیه این مسابقات، پنج‌شنبه، 21 اردیبهشت‌ماه، ساعت 20 در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha