رشته زیباخوانی قرآن به مسابقات اضافه شود
کد خبر: 4139733
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
علی‌اصغر شعاعی:

رشته زیباخوانی قرآن به مسابقات اضافه شود

دبیر ستاد برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: ما در جشنواره‌های قرآن شاهد هستیم بیشتر شرکت‌کنندگان، افراد حرفه‌ای هستند که در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند، اما شایسته است کاری کنیم تا عموم دانشجویان در مسابقات شرکت کنند، لذا پیشنهاد می‌شود رشته‌های ساده‌تری مثلاً زیباخوانی قرآن به جشنواره اضافه شود.

علی اصغر شعاعی، دبیر ستاد برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریمعلی‌اصغر شعاعی، دبیر ستاد برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ‌گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: در این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن، پس از برگزاری مسابقات در دانشکده‌ها و معرفی نفرات برتر، فایل تلاوت‌های برتر دانشکده‌ها در رشته‌های مختلف توسط داوران ممتاز بررسی و در هر رشته تعدادی به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کردند؛ لذا با توجه به این فیلترها، مسابقات از سطح کیفی مناسبی برخوردار است.

وی در رابطه با کاهش آمار تعداد شرکت‌کنندگان افزود: با توجه به آنچه گفته شد تعداد متسابقان نسبت به دوره‌های قبل کمتر شده است و شاهد رقابت افراد قوی‌تری هستیم.

شعاعی ادامه داد: ما در جشنواره‌های قرآن شاهد هستیم بیشتر شرکت‌کنندگان، افراد حرفه‌ای هستند که در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند، اما شایسته است کاری کنیم تا عموم دانشجویان در مسابقات شرکت کنند، لذا پیشنهاد می‌شود رشته‌های ساده‌تری مثلاً زیباخوانی قرآن کریم به جشنواره اضافه شود تا دانشجویان بیشتری مایل به شرکت در جشنواره‌ها شوند.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در تشریح اهداف جشنواره‌های قرآنی دانشجویان گفت: جشنواره‌های قرآنی با اهداف خاصی از جمله انتخاب برترین‌ها برگزار می‌شود؛ اما به نظر بنده مهم‌ترین نقش این مسابقات گسترش فرهنگ انس با قرآن در بین دانشجویان است که متأسفانه اکثراً مغفول واقع می‌شود. در جامعه، بیشتر مردم کشورمان با شنیدن صدای قرآن یاد مرگ می‌افتند که این برداشت ناصحیح، می‌بایست اصلاح شود که در این راستا مسابقات قرآن نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha