آپارتاید دیجیتال رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها + عکس
کد خبر: 4138257
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

آپارتاید دیجیتال رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها + عکس

عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی از به کارگیری گسترده فناوری‌های پیشرفته تشخیص چهره در قالب طرحی به نام «گرگ سرخ» از سوی رژیم صهیونیستی برای ردیابی تحرکات فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تایمز اف اسرائیل، براساس گزارشی که عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه منتشر کرد، ارتش رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای از فناوری‌های پیشرفته تشخیص چهره برای ردیابی تحرکات فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی استفاده می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش اعلام کرده است: در حال انجام «عملیات امنیتی و اطلاعاتی ضروری» است.

گزارش عفو بین‌الملل که بر اساس تحقیقات در شهر الخلیل کرانه باختری و قدس شرقی صورت گرفته است، تصریح می‌کند: ارتش رژیم صهیونیستی از سال 2022 از یک سیستم تشخیص چهره با استفاده از  دوربین‌ها به نام «گرگ سرخ» استفاده کرده و آن را در ایست‌های بازرسی به عنوان بخشی از برنامه‌ای به کار گرفته که متکی بر پایگاه‌های اطلاعاتی است که منحصراً از داده‌های افراد فلسطینی تشکیل شده است.

در سال 2021، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ارتش اسرائیل در حال ساخت یک پایگاه داده دیجیتالی برای نظارت بر ساکنان فلسطینی الخلیل است که با استفاده از تکنیکی به نام «گرگ آبی» با تلفن‌های همراه چهره ساکنان فلسطینی الخلیل را ثبت کرده و آن را برای مطابقت با یک پایگاه داده بزرگ ذخیره می‌کند.

یکی از فعالان فلسطینی در گفت‌وگو با  عفو بین‌الملل  تصریح کرده است که استفاده از این فناوری به طور فزاینده‌ای رواج دارد و تأثیر آشکاری بر تعاملات بین فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست دارد.

این فعال ناشناس که عضو گروه «جوانان علیه شهرک‌سازی‌ها» است به عفو بین‌الملل گفت: قبل از سال 2021، فناوری تشخیص چهره فقط در پست‌های بازرسی وجود داشت، اما از سال 2021 این فناوری در اختیار تمام سربازان قرار گرفته و در تلفن همراه آنها نصب شده است.

سربازان با دوربین گوشی صورت ما را اسکن می‌کنند و ناگهان رفتار آنها نسبت به ما تغییر می‌کند، زیرا آنها بلافاصله به همه اطلاعات موجود در پایگاه داده دسترسی دارند.  ما نمی‌دانیم سربازان چگونه از این اطلاعات استفاده می‌کنند، نمی‌دانیم به چه چیزی می‌توانند دسترسی داشته باشند.

در این گزارش آمده است:  «گرگ سرخ» به صهیونیست‌ها امکان می‌دهد تظاهرکنندگان را شناسایی کرده و فلسطینی‌ها را حتی در زمانی که فعالیت‌های عادی روزانه خود را انجام می‌دهند، تحت نظارت دائمی قرار دهند.

عفو بین‌الملل تصریح کرده است: از این فناوری برای اعمال تبعیض موجود و در نتیجه محدودیت آزادی حرکت و نقض حقوق اساسی فلسطینی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.  

این سازمان استفاده گسترده از فناوری توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را علیه فلسطینیان را «آپارتاید دیجیتال» توصیف کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال پاسخی به نیویورک‌تایمز مدعی شد: عملیات امنیتی و اطلاعاتی ضروری را انجام می‌دهد، در حالی که تلاش‌های قابل‌توجهی برای به حداقل رساندن آسیب به فعالیت‌های معمول مردم فلسطین صورت می‌گیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی در مورد فناوری تشخیص چهره به طور خاص گفت: طبیعتاً نمی‌توان به قابلیت‌های عملیاتی و اطلاعاتی اشاره کرد.

«گرگ سرخ» صهیونیست‌ها در تعقیب فلسطینی‌ها

«گرگ سرخ» صهیونیست‌ها در تعقیب فلسطینی‌ها

«گرگ سرخ» صهیونیست‌ها در تعقیب فلسطینی‌ها

 

«گرگ سرخ» صهیونیست‌ها در تعقیب فلسطینی‌ها

انتهای پیام
captcha