هشدار درباره ازسرگیری جنایات هندوها علیه مسلمانان
کد خبر: 4103699
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

هشدار درباره ازسرگیری جنایات هندوها علیه مسلمانان

روزنامه انگلیسی گاردین در واکنش به آزادی هندوهای محکوم به جنایت علیه مسلمانان، نسبت به ازسرگیری جنایات هندوها هشدار داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری یقین، روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی نوشت: موافقت وزرای حزب حاکم هندو بهاراتیا جاناتا با آزادی زودهنگام 11 نفر از محکومان تجاوز و قتل زنان و کودکان مسلمان در هند در جریان ناآرامی‌ها، نشانه‌ای برای آزاد کردن دست باندهای هندو برای انجام هر کاری است.

این روزنامه در سرمقاله خود تصریح کرد: ظلم و ارعاب نسبت به 200 میلیون مسلمان هند توسط حزب نارندرا مودی، نخست وزیر هند کاملا مشهود است.

گاردین همچنین نسبت به آنچه که تلاش‌های دولت هند برای صدور «فاشیسم هندو» به کشورهای دیگر توصیف کرده، هشدار داد و تأکید کرد که این امر باعث نگرانی همه خواهد شد.

در بخش دیگری از مطلب این روزنامه آمده است: نشانه‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد درگیری‌های فرقه‌ای در هند در نقاط دیگر هم دنبال می‌شود؛ مانند آنچه در شهر لستر انگلستان اتفاق افتاد؛ جایی که بسیاری از مسلمانان و هندوهای جنوب آسیا در آن زندگی می‌کنند و همگی اصالتی هندی دارند.

وبسایت آمریکایی فارین افرز نیز به نوبه خود تأیید کرد که برنامه‌های افراط‌گرایان هندو برای ادامه قدرت در هند و تلاش خستگی‌ناپذیر آن‌ها برای توانمندسازی ملی‌گرایان هندو در این کشور به ضرر سایر ادیان و ملیت‌ها به ویژه مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha