برنامه آستان مقدس حسینی برای انتقال زائران به کربلا
کد خبر: 4084676
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

برنامه آستان مقدس حسینی برای انتقال زائران به کربلا

اداره مکانیزه آستان مقدس حسینی از اجرای طرح این حرم مطهر برای گروه‌بندی و انتقال زائران اربعین حسینی از گذرگاه‌های مرزی عراق به‌سوی کربلای معلا خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر حسینی، عادل الموسوی، رئیس اداره مکانیزه آستان مقدس حسینی اعلام کرد: با رهنمودهای مرجعیت و تولیت آستان مقدس حسینی، بیش از 100 اتوبوس بزرگ برای انتقال رایگان زائران امام حسین(ع) از گذرگاه مرزی زرباطیه ـ مهران به شهر کربلا، بکار گرفته شده است.

 وی تصریح کرد: این برنامه از 7 روز پیش تدارک دیده شده و تا پایان ورود زائران از گذرگاه‌های مرزی ادامه خواهد داشت. به گفته الموسوی بازگرداندن زائران از کربلا به‌ سوی گذرگاه‌های مرزی پس از انجام زیارت اربعین نیز در این طرح منظور شده است. تعداد اتوبوس‌های موجود در این طرح با افزایش تعداد زائران بیشتر خواهد شد.

رئیس اداره مکانیزه آستان مقدس حسینی تصریح کرد: به طور کلی ما بیش از 700 وسیله نقلیه بزرگ و کوچک در اختیار داریم که با استفاده از آن مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستیم، از این تعداد 250 وسیله نقلیه به جابجایی زائران اختصاص یافته است.

مراسم اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها نفر از ارادتمندان و عاشقان اهل بیت(ع) از کشورهای مختلف در کربلا یکی از بزرگترین اجتماعات بشری است.

 

انتهای پیام
captcha