آمادگی عتبات مقدسه عراق برای استقبال از زوار اربعین + عکس
کد خبر: 4082793
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

آمادگی عتبات مقدسه عراق برای استقبال از زوار اربعین + عکس

شهرهای مختلف عراق به‌ویژه عتبات مقدسه نجف و کربلا با توجه به پیش‌بینی حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین حسینی امسال، طرح‌های مختلفی برای پذیرایی از زوار به اجرا گذاشته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، بخش عمده برنامه‌های عتبات مقدسه عراق برای استقبال از زائران اربعین حسینی متمرکز بر برنامه‌های خدماتی شامل تهیه آب و مواد غذایی و خدمات بهداشتی و.. است.

در همین راستا، نشست مشورتی نمایندگان و مسئولان عتبات مقدسه عراق، دیروز، 11 شهریورماه در نجف برگزار شد و در این نشست، راه‌های ارائه خدمات بهتر به زائران در ایام زیارت اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

سلیم الجصانی، عضو شورای اداری آستان علوی در این باره گفت: «پیش‌بینی می‌شود با فروکش کردن موج کرونا، شاهد حضور میلیون‌ها زائر در مراسم اربعین امسال باشیم».

همچنین، در راستای خدمت‌رسانی به زائران، برنامه‌ها و طرح‌های خدماتی زیادی در شهرهای مختلف عراق به اجرا درآمده که تجهیز و آماده‌سازی و فرش‌کردن صحن حضرت فاطمه (س) در  بارگاه علوی در نجف اشرف از جمله این طرح‌ها است.

این صحن به منظور پذیرایی از زائرانی که پیش از عزیمت به کربلای معلا به زیارت حرم امیرالمؤمنین(ع) مشرف می‌شوند، آماده‌سازی و تجهیز شده است.

آمادگی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین

حیدر العیساوی، معاون رئیس بخش امور خدماتی آستان علوی اعلام کرد: صحن حضرت زهرا(س) با بیش از 21 هزار مترمربع مفروش شده و 40 دستگاه آب‌سردکن با آب آشامیدنی سالم فراهم شده است. از سویی 950 واحد بهداشتی برای خدمات‌رسانی به زائران زن و مرد نیز تدارک دیده شده است.

آمادگی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین

در راستای تدارکات زیارت اربعین، کارگاه «نبع العتبه» آستان علوی از افزایش دو برابری تولید لیوان‌های پلاستیکی ويژه آب شرب خبر داد، به‌طوری که میزان تولید روزانه به بیش از نیم میلیون عدد آب آشامیدنی یک‌بار مصرف به صورت لیوانی و بیش از 300 هزار لیوان پلاستیکی یکبار مصرف برای استفاده در مواکب رسیده است.

وزارت بهداشت عراق پیش از این با انتشار بیانیه‌ای مواکب را ملزم به استفاده از ظروف یک‌بار مصرف برای پذیرایی از زائران کرده بود.

اهتزاز پرچم حضرت عباس (ع)

مراسم برافراشتن پرچم حضرت عباس (ع) در حرم این حضرت در کربلای معلی با حضور شماری از میهمانان خارجی برگزار شد. برافراشتن پرچم حضرت عباس (ع) معمولاً به عنوان نمادی برای استقبال از زائران و آغاز مراسم خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی محسوب می‌شود.

آمادگی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین

آمادگی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین

عدنان جلوخان الموسوی، از اعضای بخش دینی آستان عباسی تصریح کرد: برافراشتن این پرچم نشان‌دهنده آغاز مراسم خدمت‌رسانی به زائران اربعین در حوزه تأمین محل اقامت، غذا، نوشیدنی و خدمات درمانی است.

نصب پل‌های فلزی برای کاهش ازدحام

همچنین، کادر فنی و مهندسی آستان مقدس امام حسین (ع) با هدف کاهش ازدحام جمعیت و تسهیل حرکت مواکب و زائران در اطراف حرم حسینی، اقدام به طراحی و ساخت چندین پل فلزی در این منطقه کرده است.

یوسف اسعد السعیدی، رئیس بخش مهندسی آستان حسینی در تشریح این اقدام گفت: پل «باب‌القبله» یکی از مهم‌ترین این پل‌ها است که خیابان جمهوری را به خیابان امام علی (ع) در کربلا متصل می‌کند، از سوی دیگر پل نصب شده در منطقه بین‌الحرمین نیز به دلیل کثرت تردد زائران از اهمیت فراوانی برخوردار است.

علاوه بر این اقدامات، بخش صیانت و نگه‌داری آستان حسینی نیز از تهیه طرح یکپارچه برای ارائه بهترین خدمات به زائران حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) در مراسم اربعین امسال در کربلا خبر داد.

انتهای پیام
captcha