تعلیق قاری مصری از تلاوت در رادیو
کد خبر: 4055687
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

تعلیق قاری مصری از تلاوت در رادیو

رئیس رادیو مصر اعلام کرد که شیخ محمد علی طاروطی، از قاریان این کشور به دلیل اشتباهی که در تلاوت سحرگاه روز جمعه در رادیو قرآن این کشور داشته از ادامه تلاوت در رادیو تعلیق شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، شیخ محمد علی طاروطی، قاری قرآن کریم در رادیو و تلویزیون مصر به دلیل اشتباهی که در تلاوت زنده رادیویی قرآن در سحرگاه روز جمعه داشت عذرخواهی کرد.

او گفته است که به اشتباه خود اذعان دارد و آماده هر گونه توبیخی است که اتحادیه قراء و اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر برای او در نظر بگیرند.

شیخ طاروطی می‌گوید که در حین تلاوت سحر سوره یوسف در این آیه که خداوند متعال می‌فرماید: «فَلَمَّا رَأَيْنَهُ أَكْبَرْنَهُ وَقَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ وَقُلْنَ حَاشَ لِلَّهِ مَا هَٰذَا بَشَرًا إِنْ هَٰذَا إِلَّا مَلَكٌ كَرِيمٌ»، کلمه رَأَيْنَهُ (آن زنان مشاهده کردند) را به اشتباه رَأَيْنَاهُ(ما مشاهده کردیم) خوانده است.

شیخ محمد علی طاروطی  از سال 2011 وارد رادیو قرآن مصر شده و تأکید کرده است که برادرش(شیخ عبدالفتاح طاروطی) هیچ نقشی برای وساطت در پیوستن او به رادیو نداشته و از سال 2019 هم در رادیوهای خارجی قرآن تلاوت می‌کند.

در همین حال محمد نوار، رئیس رادیو مصر گفت که شیخ محمد علی طاروطی به دلیل اشتباهی که در قرائت خود سحرگاه جمعه در رادیو قرآن داشته، فعلاً از تلاوت رادیویی تعلیق شده است.

 نوار در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «آخر النهار» شبکه ماهواره‌ای النهار گفت: شیخ طاروطی در حال حاضر بازخواست نشده است؛ اما تا زمانی که کارش مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد از تلاوت قرآن در رادیو تعلیق شد.

رئیس رادیو مصر گفت که قرائت‌های شیخ طاروطی ظرف دو هفته تا یک ماه آینده به کمیته قراء و مبتهلین ارائه خواهد شد تا آنها تصمیم بگیرند.

او گفت که معمولاً به شکل دوره‌ای تلاوت همه قاریان بدون هیچ استثنایی به کمیته ارائه می‌شود تا مورد بررسی قرار گرفته و هر گونه اشتباه آنها تصحیح شود.

نوار با تأکید بر اینکه کمیته‌ای برای تجدید نظر در عضویت قاریان در رادیو مجدداً تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این کمیته روند کار قاریان در رادیو را بررسی می‌کند و اگر قاری در بازه زمانی یک هفته، دو هفته یا یک ماه متعهد به قرائت باشد، کمیته به سرزنش و درخواست برای دقت عمل قاری بسنده می‌کند؛ اما در صورت مشاهده اشتباهات مکرر قاری، کمیته در این مورد اقدام خاصی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه کمیته واحد رادیو و تلویزیون برای کشف استعدادهای قاریان از استان‌های مختلف، بررسی سطح قاریان فعلی و اصلاح وضعیت‌ها و خطاها تشکیل می‌شود، تصریح کرد: کمیته قراء و مبتهلین از نو تشکیل شده و برای تأیید به رئیس سازمان رسانه ملی ارائه می‌شود تا آن را تأیید کند.

رئیس رادیو مصر گفت: کمیته قراء و مبتهلین کار خود را از هفته آینده آغاز خواهد کرد و همه قاریان بدون هیچ استثنایی به آنجا معرفی می‌شوند تا به شکل دوره‌ای مورد بررسی قرار گرفته و هر اشتباهی اصلاح شود.

انتهای پیام
captcha