استفاده رژیم بحرین از بدافزار جاسوسی پگاسوس علیه مخالفان
کد خبر: 4038215
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

استفاده رژیم بحرین از بدافزار جاسوسی پگاسوس علیه مخالفان

سازمان عفو بین‌الملل از استفاده رژیم حاکم بر بحرین از بدافزار بدنام جاسوسی پگاسوس ساخته شرکت NSO متعلق به رژیم صهیونیستی، علیه مخالفان این کشور خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی تصریح کرد: تحقیقات جدید این سازمان حاکی از استفاده رژیم بحرین از بدافزار جاسوسی پگاسوس علیه مخالفان این کشور است.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که این اقدام نشان‌دهنده تهدید جدی برنامه پگاسوس برای منتقدان دولت‌های سرکوبگر است.

بررسی‌های گروه «خط قرمز حقوق دیجیتال» با پشتیبانی فنی سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد برخی از منتقدان دولت بحرین که روزنامه‌نگار، وکیل و مشاور روانشناسی بوده‌اند، مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.

کنسرسیوم پروژه پگاسوس قبلاً بحرین را به عنوان یک مشتری بالقوه برای گروه NSO شناسایی کرده بود. صدها شماره تلفن بحرینی در لیست فاش شده از 50 هزار هدف بالقوه پگاسوس وجود دارد.

لین معلوف، معاون منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل نیز تأکید کرد: مقامات بحرین در سال‌های اخیر به سرکوب مخالفان ادامه داده‌اند و سانسور رسانه‌های مجازی را تشدید کرده‌اند.

به گفته وی، این رسانه‌ها تنها فضای باقیمانده برای آزادی بیان بوده‌اند، چرا که دولت، گروه‌های مخالف قانونی را منحل کرده است.

معلوف بیان کرد: این نقض وحشتناک حریم خصوصی در چارچوب آزار و اذیت مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، رهبران مخالفان و وکلا انجام می‌شود.

این سازمان از مقامات بحرینی خواست فوراً استفاده از فناوری‌های جاسوسی را متوقف کرده و از گروه NSO و سایر صادرکنندگان نرم‌افزارهای جاسوسی نیز خواست تا ارائه این برنامه‌های خطرناک به کشورها را متوقف کنند.

انتهای پیام
captcha