آگاه‌سازی رسانه‌ای مؤثرترین راهکار انجام واکسیناسیون عمومی است
کد خبر: 3997930
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی:

آگاه‌سازی رسانه‌ای مؤثرترین راهکار انجام واکسیناسیون عمومی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: رفع موانع و آگاه‌سازی رسانه‌ای از مؤثرترین راهکارهای مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون عمومی است.

ارسالی| آگاه‌سازی رسانه‌ای موثرترین راهکار انجام واکسیناسیون عمومی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، 25 شهریور، در هفدهمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به ورود واکسن‌های مختلف کرونا به کشور اظهار کرد: رفع موانع و آگاه‌سازی رسانه‌ای از مؤثرترین راهکارهای مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون عمومی است.

وی با بیان اینکه باید جلوی تبلیغات سیاست‌های غلط و ایجاد ذهنیت منفی و ناامیدی در مردم گرفته شود، افزود: متأسفانه فرهنگ سلامت در بین مردم از سطح بسیار پایینی برخوردار بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون با ارتقای فرهنگ سلامت میسر است، ادامه داد: مردم باید برای سلامت خود و اطرافیانشان از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و تا زمانی که ترس از دست دادن سلامتی فراگیر نشود کنترل بیماری، امری بسیار دشوار خواهد بود.

وی اظهار کرد: رفع موانع کنترل بیماری و واکسیناسیون از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی و آگاه‌سازی رسانه‌ای به عنوان دو بازوی اصلی مقابله با این بیماری منحوس قلمداد می‌شوند.

حجت‌الاسلام خدایاری تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مختلف برای کنترل بیماری و ورود واکسن و همچنین کمک برای واکسیناسیون قشرهای مختلف روبه بهتر شدن است و اکنون باید رسانه‌ها همانند روزهای اول شیوع بیماری، پای کار آمده و آگاه‌سازی‌های لازم را برای مردم انجام دهند.

وی به بسته‌های تسهیلاتی ویژه رسانه‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با این بسته‌های تسهیلاتی که در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت بتوان در زمینه آگاه‌سازی و ارتقای فرهنگ سلامت قدم‌های مؤثرتری برداریم.

انتهای پیام
captcha