پاکستان اسناد جنایت جنگی هند در کشمیر را فاش کرد
کد خبر: 3997593
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

پاکستان اسناد جنایت جنگی هند در کشمیر را فاش کرد

پاکستان از افشای پرونده ۱۳۱ صفحه‌ای حاوی اسناد و شواهد صوتی و تصویری خبر داد و هند را متهم به جنایت جنگی و نقض فاحش حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل خود کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری اسنادی را فاش کرد که مقامات هندی را به ارتکاب جنایات جنگی و نقض فاحش حقوق بشر در منطقه مورد مناقشه کشمیر متهم می‌کند.

دولت پاکستان پرونده‌ای 131 صفحه از جزئیات جنایات دولت هند در کشمیر ارائه کرده است.

این موضوع در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک قریشی با شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر فدرال و مؤید یوسف، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان، در اسلام‌آباد صورت گرفت.

این پرونده شامل اسناد و شواهد صوتی و تصویری است که مقامات هند را متهم به ارتکاب جنایت جنگی، نسل‌کشی، شکنجه و آزار کشمیری‌ها می‌کند.

قریشی تصریح کرد با توجه به وضعیت آنجا و طرز تفکر دولت هند برای کنترل کشمیر، ما تصمیم گرفتیم به وظیفه خود عمل و چهره واقعی دولتی را که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین دموکراسی در جهان است، فاش کنیم.

این پرونده به سه بخش تقسیم می‌شود. بخش اول جنایات جنگی ارتش هند را مورد بررسی قرار می‌دهد، بخش دوم جنبش مقاومت محلی را در برمی‌گیرد و بخش سوم تحمیل تغییرات جمعیتی به منظور محاصره کشمیرها و کاهش حضور آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha