تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت شهادت جوان انقلابی + عکس
کد خبر: 3996117
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت شهادت جوان انقلابی + عکس

مردم بحرین در پی شهادت علی ناس، چهارمین زندانی سیاسی در بحرین که قربانی سهل‌انگاری پزشکی در زندان‌های رژیم آل خلیفه شده است، علیه این رژیم تظاهرات کرده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

به گزارش ایکنا، مردم بحرین شب گذشته، 16 شهریور در اعتراض به سیاست رژیم آل خلیفه در ادامه بازداشت زندانیان سیاسی به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات‌کنندگان ضمن محکوم کردن رژیم آل خلیفه در پی شهادت علی ناس یکی از زندانیان سیاسی این کشور، آزادی فوری دیگر فعالان سیاسی را خواستار شدند.

جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین دو روز پیش از شهادت محمد ناس از زندانیان سیاسی انقلابی سابق بحرین خبر داد.

در بیانیه الوفاق آمده بود: با وخامت اوضاع سلامت محمد در زندان و ناامیدی از امکان نجات و حفظ حیات وی به علت سهل‌انگاری‌های پزشکی سیاسی و متعمدانه، رژیم بحرین چند ماه پیش بالاجبار وی را آزاد کرد.

الوفاق افزود: وی در اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا آخرین روزهای زندان خود را نزدیک به ۵ ماه پیش در قسمت مراقبت‌های ویژه گذراند و لازم به ذکر است محمد در زندان مبتلا به کرونا شده بود.

این جمعیت تأکید کرد: محمد ناس همچنین از بیماری مزمن خونی سلول‌های داسی شکل خون(SCD) رنج می‌برد که هم‌زمانی آن با ابتلا به کرونا و عدم دسترسی به حداقل مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز، وخامت وضع سلامت وی را مضاعف کرده و شد آنچه که نباید می‌شد.

در این بیانیه آورده شده است: شهید محمد ناس چهارمین زندانی سیاسی است که قربانی سهل‌انگاری پزشکی در زندان‌های رژیم بحرین است. الوفاق پیش از این نسبت به سیاست قتل تدریجی و آرام زندانیان سیاسی و خروج اجساد آنها از زندان‌ها که تخلفی بسیار خطیر است و عواقب آن متوجه و برعهده رژیم بحرین است، هشدار داده بود.

انتهای پیام
captcha