حمله تعقیب‌‌کنندگان اسرای فلسطینی به مسجد «ناعوره»/ سرایا القدس: آتش جهنم را به روی اشغالگران خواهیم گشود
کد خبر: 3995902
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

حمله تعقیب‌‌کنندگان اسرای فلسطینی به مسجد «ناعوره»/ سرایا القدس: آتش جهنم را به روی اشغالگران خواهیم گشود

نظامیان صهیونیست به بهانه تعقیب شش اسیر فلسطینی به مسجدی در «ناعوره» ـ شمال فلسطین اشغالی ـ حمله کردند، در همین حال «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تعرض به این شش اسیر و دیگر اسرای حاضر در زندان‌‌ها هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، پلیس رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات جست‌وجوی شش اسیر فلسطینی که بامداد روز دوشنبه، 15 شهریور موفق به فرار از زندان این رژیم شدند به یک مسجد در داخل سرزمین‌های اشغالی 1948 حمله کرد.
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته، 16 شهریور با حمله به روستای عربی‌نشین الناعوره در شمال سرزمین‌های اشغالی و از توابع شهر جلبوع علاوه بر دستگیری تعداد زیادی از اهالی روستا با هتک حرمت مسجد این روستا در جست‌وجوی شش اسیر فلسطینی بودند.

بامداد دوشنبه رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. پنج نفر از این شش نفر از اعضای جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری و یکی از هم از اعضای جنبش فتح هستند. پنج نفر از این اسرا از اهالی جنین و اردوگاه آوارگان آنجا هستند.

عملیات آزادی اسرا از جلبوع با حفر تونل از داخل سرویس بهداشتی زندان تا چند متری دیوار بیرونی زندان انجام شده بود.

از جنین نیز گزارش می‌رسد طی شب گذشته نظامیان صهیونیست به چندین روستای این منطقه حمله کرده و با جست‌وجوی خانه به خانه در تعقیب شش اسیر فلسطینی هستند.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز در نشستی خبری در اردوگاه جنین به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه رفتار انتقام‌جویانه علیه اسرا در زندان جلبوع هشدار داد و تأکید کرد: آتش جهنم را به روی اشغالگران در هر جای حضورشان خواهد گشود.

سرایا القدس تأکید کرد: ملت فلسطین سرخوش از پیروزی دلاورمردان آزاده‌ای است که اسطوره رژیم اشغالگر را در هم شکست و بینی آن را به خاک مالیدند.

سرایا با تبریک به این شش اسیر گفت: به اذن پروردگار ما پشتیبان شماییم و در دفاع از شما کوتاه نمی‌آییم.

سرایا القدس رژیم صهیونیستی را مسئول هر گونه آسیب به این شش اسیر دانست و گفت: ما از نزدیک رفتارهای رژیم صهیونیستی با اسرایمان در زندان را هم دنبال می‌کنیم.

سرایا القدس تأکید کرد: هرگز اجازه ادامه حملات به اسرا را نمی‌دهیم و آنها را در زندان‌های رژیم اشغالگر تنها نخواهیم گذاشت و همه گزینه‌ها برای دفاع از اسرا روی میز است.

در غزه نیز عصر دیروز یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز در حمایت از اسرای فلسطینی برگزار شد و جمعی از جوانان انقلابی این منطقه بادکنک‌هایی را که تصاویر شش اسیر فلسطینی رها یافته از زندان جلبوع اسرائیل به آنها وصل شده بود، به آسمان فرستادند.

تبریک رهبر حماس به رهبر جهاد اسلامی

در همین حال اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عملیات رهایی شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را تبریک گفت.

هنیه تأکید کرد: این کار قهرمانان ما صفحه جدیدی از صفحات پیروزی برای ملت فلسطین در جنگ اراده ها با این رژیم اشغالگر است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: کاملاً ایمان داریم که زنجیره دستاوردهای ملت ما علیه رژیم اشغالگر تا آزادی کامل سرزمین، ملت و اسرای ما ادامه دارد.

هنیه بر لزوم حفاظت از این شش اسیر قهرمان و فراهم کردن جای امن برای آنها به منظور ادامه مسیر مبارک مقاومت تأکید کرد و گفت: ما به آزادی اسرای‌مان از زندان‌های دشمن به هر قیمتی متعهدیم و در رأس اولویت‌هایمان قرار دارد.

النخاله نیز ضمن تمجید از پایداری مقاومت و دستاوردهای آن در غزه و کرانه باختری و سراسر فلسطین بر لزوم وحدت گروه‌های مقاومت و ثبات موضع آن در برابر دشمن تأکید کرد و گفت: پیروزی اسرا پیروزی همه ماست.

انتهای پیام
captcha