يورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی / حرم ابراهیمی بسته شد + فیلم
کد خبر: 3995815
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

يورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی / حرم ابراهیمی بسته شد + فیلم

شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز تحت حفاظت نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی یورش بردند. در عین حال نظامیان صهیونیست به بهانه برگزاری مراسم آغاز سال عبری، تمام رواق‌ها و صحن‌های حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را به روی نمازگراران بستند.  

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست، صبح امروز سه‌شنبه، 16 شهریور، تحت حفاظت نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی یورش برده و این مکان شریف را مورد هتک حرمت قرار دادند.
 
بنا به اعلام اداره اوقاف اسلامی شهر قدس، حدود 131 تن از شهرک‌نشینان، امروز از سمت باب‌المغاربه که تحت تسلط نیروهای اسرائیلی است، وارد مسجدالاقصی شده و اقدام به گشت‌زنی در صحن مسجد کردند که با خشم و اعتراض نمازگزاران مسلمان روبه‌رو شد.
 
به گفته شاهدان عینی، شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تلاش کردند مراسم دینی خود را در مقابل صحن مسجد صخره بجا آورند که با مداخله نگهبانان اداره اوقاف اسلامی و اعتراضات نمازگزاران مسلمان مواجه شدند و تنش شدیدی میان آنها و فلسطینیان به وجود آمد.
 
رژیم صهیونیستی از سال 2003 به این سو، به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه یورش به محوطه مسجدالاقصی را داده است.
در ویدئوی زیر گشت‌زنی شهرک‌نشینان در محوطه مسجدالاقصی را با حضور نیروهای نظامی صهیونیست مشاهده می‌کنید.
 
 
بسته‌شدن درهای حرم ابراهیمی به روی نمازگزاران
 
از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست امروز سه‌شنبه به بهانه برگزاری مراسم آغاز سال عبری از سوی شهرک‌نشینان، تمام رواق‌ها و صحن‌های حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را به روی نمازگراران بستند.
 
شیخ حفظی ابوسنینه، مدیر حرم ابراهیمی در این زمینه گفت: اشغالگران صهیونیست امروز به بهانه برگزاری مراسم آغاز سال عبری یهودیان حرم ابراهیمی را بستند و این تعطیلی تا ساعت 10 شب ادامه دارد.
 
احمد سعید التمیمی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز گفت: بستن حرم ابراهیمی و تجاوزات مستمر اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست به این حرم، چالشی آشکار برای عرب‌ها و مسلمانان و اقدامی خطرناک علیه آزادی عبادت ادیان آسمانی و همچنین نقض آشکار منشور حقوق بشر و توافقنامه‌های بین‌المللی که بر عدم هتک حرمت اماکن مقدس تأکید دارد، خواهد بود.
 
التمیمی از کشورهای جهان خواست تا این ظلم و بی‌عدالتی را برطرف کرده و حملات اشغالگران صهیونیست به مردم مظلوم فلسطین را مهار کنند.
انتهای پیام
captcha