مسجد «سلطان» سنگاپور؛ شاهکار معماری شرق + عکس
کد خبر: 3994681
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

مسجد «سلطان» سنگاپور؛ شاهکار معماری شرق + عکس

مسجد «سلطان» سنگاپور، یکی از زیباترین شاهکارهای اسلامی در قاره آسیا است که شبستان اصلی آن در دو طبقه، گنجایش 5 هزار نمازگزار را دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العین، سلطان حسین شاه، نخستین پادشاه سنگاپور، در سال 1824 میلادی دستور ساخت این مسجد را در منطقه کامپونگ واقع در مرکز این کشور صادر کرد.
 
مسجد سلطان دارای 2 گنبد بزرگ طلایی است که در ضلع شرقی و غربی شبستان مسجد ساخته شده که یکی از آنها در بالای در اصلی مسجد و دیگری در بالای مقبره سلطاه علاءالدین علام شاه (نوه سلطان حسین شاه) قرار دارد.
 
این مسجد همچنین دارای چند گنبد کوچک دیگر است و نمای بیرونی آن با کاشی‌هایی به رنگ نارنجی، سبز و کرم روشن تزئین شده است که با آفتاب گرم سنگاپور درخشش بیشتری پیدا می‌کند.
 
مسجد سلطان در کنار معبد بوداییان در محله چینی‌های سنگاپور واقع است و نشانه‌ای واقعی برای تکثر فرهنگ‌ها در این کشور محسوب می‌شود.
 
این مسجد در ابتدا در یک طبقه ساخته شد اما پس از گذشت 100 سال، مسجد قدیمی نیاز به تعمیرات داشت؛ بنابراین در سال 1924 میلادی که مطابق با صدمین سالگرد ساخت مسجد بود، هیئت امنای مسجد با ساخت یک مسجد جدید موافقت کردند.
 
ساخت مسجد جدید پس از 4 سال یعنی در سال 1928 میلادی به پایان رسید و مسجد قدیمی سلطان بدون تغییر مانند زمان ساخت آن باقی ماند.
 
در ادامه تصاویری از این مسجد بسیار زیبا مشاهده می‌کنید:
 
انتهای پیام
captcha