تغییر در روش خروج شهروندان آمریکایی از افغانستان به دلیل تهدیدات داعش
کد خبر: 3992160
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
مقام آمریکایی فاش کرد؛

تغییر در روش خروج شهروندان آمریکایی از افغانستان به دلیل تهدیدات داعش

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که تهدیدهای احتمالی داعش علیه آمریکایی‌ها در افغانستان ارتش ایالات متحده را مجبور کرده تا روش‌های جدیدی را برای انتقال افراد به فرودگاه کابل مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Navy Times، این مقام  دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود، گفت که به گروه‌های کوچکی از آمریکایی‌ها و احتمالاً سایر غیرنظامیان دستورالعمل‌های خاصی در مورد چگونگی وارد شدن به فرودگاه داده خواهد شد، از جمله حرکت به نقاط ترانزیت که در آنجا می‌توانند با کمک ارتش و برای خروج جمع شوند.

این تغییرات در حالی صورت می‌گیرد که سفارت آمریکا روز شنبه هشدار امنیتی جدیدی صادر و به شهروندان آمریکایی اعلام کرد که بدون دستور شخص نماینده دولت آمریکا در افغاستان به فرودگاه کابل سفر نکنند.

مقامات از ارائه جزئیات بیشتر در مورد تهدید داعش خودداری کردند اما آن را مهم دانسته و گفتند که هنوز هیچ حمله تأیید شده‌ای وجود ندارد.

هنک تیلور (Hank Taylor) ژنرال ارتش آمریکا و معاون ستاد مشترک عملیات منطقه‌ای، روز شنبه به خبرنگاران پنتاگون گفت که از 17 هزار نفری که از 15 آگوست (24 مرداد) از افغانستان خارج شده‌اند، تنها 2500 نفر آمریکایی بودند.

مقامات آمریکایی تخمین زده‌اند که حدود 15 هزار آمریکایی در افغانستان زندگی می‌کنند هرچند که این مقامات عدد دقیق این افراد نمی‌دانند.

انتهای پیام
captcha