ابراز نگرانی ترودو از تبعیض علیه خیریه‌های اسلامی کانادا
کد خبر: 3985735
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

ابراز نگرانی ترودو از تبعیض علیه خیریه‌های اسلامی کانادا

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد: از گزارش‌های منتشر شده درباره تبعیض علیه خیریه‌های اسلامی این کشور به شدت نگران شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سانیچ نیوز، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا می‌گوید دولت وی به شدت از گزارش‌های اخیر مبنی بر هدف قرار گرفتن غیرمنصفانه خیریه‌های اسلامی در جریان حسابرسی اداره مالیات این کشور نگران شده  است.

ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت وی بسیار دقیق فرآیندهای حسابرسی را بررسی می‌کند و افزود که منزوی کردن یک جامعه خاص غیر قابل قبول است.

ترودو گفت: ما کارهای مهمی برای انجام اطمینان از رعایت تمام قوانین مربوط به سازمان‌های خیریه در پیش داریم. اعتراف به اینکه نژادپرستی هدفمند در همه نهادهای ما وجود دارد، به معنای گوش دادن به جوامعی است که به موانع یا تبعیض‌هایی که با آن روبه‌رو هستند اشاره می‌کنند و دولت متعهد است که برای حل این چالش‌ها با آنها همکاری کند. 

حدود 100 سازمان اسلامی و گروه‌های جامعه مدنی این هفته به ترودو نامه نوشتند و از حزب وی خواستند كه اصلاح قوانین اداره مالیات كانادا را در روز پنجشنبه در اجلاس اقدام ملی در مورد اسلام‌هراسی اعلام كند.

آنها همچنین از دولت می‌خواهند که تصمیم اخیر آژانس درآمد را در مورد تعلیق امکان صدور رسیدهای مالیاتی برای خیریه قدیمی Human Concern International را لغو کند.

این سازمان‌ها به گزارش ماه گذشته گروه نظارت بر آزادی‌های مدنی بین‌المللی اشاره کرده‌اند که می‌گوید بخش بررسی و تجزیه و تحلیل سازمان مالیات کانادا با آنها همکاری لازم را نکرده است.

در پاسخ به این گزارش، سازمان مالیات کانادا اعلام کرد که موسسات خیریه ثبت شده را برای حسابرسی بر اساس اعتقاد خاصی انتخاب نمی‌کند و آنها کاملاً به تنوع نژادی و دینی، احترام می‌گذارند و ضد نژادپرستی هستند.

در نامه سازمان‌های اسلامی کانادا آمده است که خیریه‌های تحت مدیریت مسلمانان سالهاست که نگرانی‌های خود را در مورد چگونگی حسابرسی سازمان‌های خود ابراز کرده‌اند.

در این نامه آمده است که خیریه Human Concern International نمونه اخیر بسیاری از خیریه‌های مسلمان است که فعالیت‌های آنها به طور ناعادلانه توسط بخش بررسی و تجزیه سازمان مالیات به حالت تعلیق درآمده است.

در این نامه همچنین آمده است: هدف قرار دادن موسسات خیریه مسلمان بر اساس سوء‌ظن تأمین مالی تروریسم صرفاً به دلیل دینی که آنها از آن پیروی می‌کنند، اسلام‌هراسی و تعصب‌آمیز است. برطرف کردن چنین تعصبی اولین قدم در مبارزه با اسلام هراسی نهادی در  سازمان مالیات کانادا است.

روز سه شنبه ترودو در پاسخ به این سؤال که مردم عادی برای مبارزه با تبعیض در این کشور چه کاری می‌توانند انجام دهند، گفت: کانادا کشوری نیست که به طور تصادفی به وجود آمده باشد. وی افزود: مردم با کنار گذاشتن اختلافات خود كشوری را كه هم اكنون در آن زندگی می‌كنیم ساخته‌اند. 

ترودو افزود: این همه ما هستیم که باید هوشیارانه ادامه دهیم، به یکدیگر گوش دهیم، یکدیگر را بشناسیم و برای ساختن آینده بهتر با هم کار کنیم. دولت باید در این زمینه پیشگام شود.

انتهای پیام
captcha