اتحادیه اروپا: کوچاندن اجباری فلسطینیان غیرقانونی است
کد خبر: 3982389
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

اتحادیه اروپا: کوچاندن اجباری فلسطینیان غیرقانونی است

نمایده اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد که اقدامات اسرائیل در اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های خود در شرق بیت‌المقدس، غیرقانونی است و باید فوراً متوقف شود.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، نماینده اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس کمیته مرکزی جنبش فتح در رام‌الله آخرین تحولات بیت‌المقدس را بررسی کردند. 

جبریل رجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح در دیدار با سوین بورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تجاوزات ادامه‌دار رژیم اشغالگر در شهر قدس، محله شیخ جراح و سلوان و نیز تداوم تنش و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد: رهبری فلسطین با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف اینگونه نقض‌ها و جنایت‌ها و همچنین بازسازی نوار غزه تلاش و همکاری می‌کند.

الرجوب ضمن تأکید بر لزوم تلاش و همکاری فوری برای ممانعت از نقض‌های رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین و دستیابی به راهکاری سیاسی که تضمین کننده تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی باشد، اظهار داشت: هیچ راهکاری بدون وجود چشم‌انداز سیاسی برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و پایان یافتن اشغالگری نمی‌تواند صلح را در منطقه برقرار کند.

وی مورد امور داخلی ضمن تأکید بر حفظ آزادی‌های عمومی و لزوم لطمه نزدن به آن، حق آزادی بیان در سایه احترام به حاکمیت قانون، قدرت و نیروهای امنیتی، گفت: جنبش فتح تصمیمی راهبردی برای ایجاد شراکت و همکاری میهنی با تمامی گروه‌های ملی گرفته است.

از سوی دیگر  نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین بر لزوم رسیدگی به دلایل ریشه‌ای نزاع کنونی به ویژه در قدس و نوار غزه، بر حمایت اتحادیه اروپا از راهکار تشکیل دو کشور طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و پایبندی به آن تأکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تحقق آشتی ملی فلسطین به عنوان عامل اصلی و مهم در بازسازی نوار غزه و احیای روند سیاسی تأکید کرد.

از سوی دیگر، مسئولان هیئت‌های اتحادیه اروپا در قدس و رام‌الله تأکید کردند: سیاست شهرک‌سازی و مهاجرت اجباری، تخلیه، تخریب و مصادره منازل توسط رژیم صهیونیستی به موجب قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است.

به تازگی  مقامات اسرائیلی مغازه‌های فلسطینیان را در بستان، محله‌ای در منطقه سلوان در قدس شرقی تخریب کردند. همچنین دستور تخریب چند ساختمان در این محله، صادر شده است.

در حال حاضر 20 خانه در معرض خطر جدی تخریب قرار دارند در حالی که در بستان بیش از هزار فلسطینی با خطر تخریب خانه‌های خود روبرو هستند.

علاوه بر این، 86 خانواده در مراحل مختلف روند تخلیه هستند که توسط یک سازمان اسکان اسرائیلی هدایت می‌شود.

اتحادیه اروپا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: قوانین داخلی اسرائیل، این رژیم را به عنوان یک قدرت اشغالگر از انجام تعهدات خود برای اداره سرزمین‌های اشغالی به روشی که منافع مردم محلی را تأمین و محافظت کند معاف نمی‌کند.

در بیانیه اضافه شده است: سیاست پاکسازی نژادی اسرائیل طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است واقدامات یک جانبه انجام شده در این زمینه، مانند کوچاندن اجباری، اخراج، تخریب و مصادره خانه‌ها، فقط تنش را تشدید م‌ کند و منجر به خشونت و رنج بیشتر انسان‌ها می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: مقامات اسرائیلی باید فورا این فعالیت‌ها را متوقف کرده و مجوزهای کافی برای ساخت و ساز قانونی و توسعه جوامع فلسطینی را صادر کنند.

انتهای پیام
captcha