اصلح‌گزینی به دنبال اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد است
کد خبر: 3977328
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

اصلح‌گزینی به دنبال اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد است

رئیس بسیج اساتید استان اردبیل گفت: اصلح گزینی به دنبال اجرای عدالت، مبارزه با فقر، مبارزه با فساد، مبارزه با رانت، و اختلاس و... است و اگر کسی دنبال تغییر شرایط موجود به جهت مثبت نسبت به گذشته است باید آدم‌های شایسته را انتخاب کند که آینده بهتر از گذشته باشد.

اصلح‌گزینی به دنبال اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مرتضی ابراهیمی، رئیس بسیج اساتید استان اردبیل، ۲۳ خردادماه در وبینار «انتخابات ۱۴۰۰، مشارکت حداکثری و اصلح گزینی» که به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل و با مشارکت بسیج اساتید دانشگاه جامع واحد اردبیل برگزار شد، با مقایسه نگاه به انسان در کشور‌های غربی و اسلام تصریح کرد: نگاه آنان به انسان صرفا یک نگاه اقتصادی و کالایی است این در حالی است که نگاه اسلام و نگاه ما جانشینی خداست ونیازمند انتخاب مستقیم وانتخاب شایسته است وانتخاب اصلح ارزش مافوقی دارد.

وی انتخاب را بیانگر اختیار، هویت و استقلال عمل عنوان کرد و ادامه داد: نشانه استقلال ما انتخاب ماست و آزادی آن را داریم که هر فردی را که دوست داریم انتخاب کنیم و در سطح جهان ثابت می‌کنیم که ما از آزادی برخورداریم و حق انتخاب داریم.

ابراهیمی تاکید کرد: اصلح گزینی به دنبال اجرای عدالت، مبارزه با فقر، مبارزه با فساد، مبارزه با رانت، و اختلاس و... است و اگر کسی دنبال تغییر شرایط موجود به جهت مثبت نسبت به گذشته است باید آدم‌های شایسته را انتخاب کند که آینده بهتر از گذشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: زمانی عدالت در جامعه ساری و جاری خواهد بود که اصلح گزینی داشته باشیم زمانی در جامعه حریت واستقلال خواهد بود و ندای عزت و مباهات میتوانیم سر بزنیم که انسان صالح را انتخاب نماییم در غیر این صورت نباید توقع عدالت در حد مقدورات در جامعه باشیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه انسان عادل صرفا نباید فقیر باشد و فقر را چشیده باشد، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) همه شان فقیر نبودند بلکه دارایی و امکانات داشتند و با داشتن شرایط و امکانات فقیرانه زندگی می‌کردند و خودشان را هم کف فقیران قرار میداند تا آنان را درک کنند این طور تلقی نشود که فقیر می‌تواند فقیر را درک کند بلکه انسانی عادل میتواند همه اقشار جامعه را درک کند وانسان عادل شکل نخواهد گرفت مگر اینکه عادل، اهل خدا و خود کنترلی باشد.

وی ادامه داد: ما دنبال انتخاب اصلح هستیم برای اینکه دنبال عدالت، برقرای توزان، ارزانی کردن، حریت، فضیلت خانواده، استقلال و... هستیم و باید اصلح گزینی را محور انتخاب خود قرار دهیم.

رئیس بسیج اساتید استان اردبیل با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: با مشارکت حداکثری سیاستگذاری چهارساله در جهان انجام میدهیم چرا که به هر شکل به دنیا بها دهیم همان مقدار بها دریافت خواهیم کرد؛ بنابراین ما باید با انتخاب اصلح دنبال سیاستگذاری باشیم تا بتوانیم مشکل‌ها را حل کنیم چرا که اولین قدم برای حل معضل جامعه این است که خودمان برای سیاستگذاری قدم برداریم.

ابراهیمی تاکید کرد: برای اینکه به خودمان احترام بگذاریم باید اصلح گزینی داشته باشیم اگر خودمان به خودمان احترام نگذاریم باخته ایم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح وظیفه هر هموطن است، ادامه داد: کسانیکه دنبال تحریم انتخابات هستند دنبال منفعت خود هستند و می‌دانند که هویت دروغین آن‌ها زیر سوال خواهد رفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی انتخابات ایران را کارکردی اعلام کرد و افزود: انتخابات ما کارکردی است و دشمن از آثارش وحشت دارد و کسانیکه در انتخابت شرکت نمی‌کنند ترس از آشکار شدن هویت دروغین خود داشته و عقلانیت ندارند چرا که انتخابات یک نعمت برای ماست برای انکه آینده خود را رقم می‌زنیم.

ابراهیمی شرکت در انتخابات را نشانه بلوغ و عقلانیت دانست و ادامه داد: با انتخاب اصلح خودرا در ویترین دنیا و رهبران دنیا قرار داده و به درخت انقلاب آب می‌دهیم.

وی تاکید کرد: نامزد‌های انتخاباتی و ستاد‌ها برای گروه خاص نیست بلکه کاندیدا‌ها تعلق عمومی دارند لذا کسانی صرفا به قصد تقسیم غرائم در یک ستاد حضور داشته باشند به هیچ عنوان قابل قبول نیست واین گروه به سر منزل مقصود نخواهند رسید.

رئیس بسیج اساتید استان اردبیل در پایان تاکید کرد: ما برای هم افزایی انتخابات باید به سراغ کسانی برویم که شائبه‌ای در ذهن خود دارند با حضور در کنارشان، با تماس تلفنی، پیامک و از هر روش دیگر استفاده خواهیم کرد و اکثریت را به پای صندوق‌های رای خواهیم آورد.

انتهای پیام
captcha