توفیق پرورش فرزند روشندل حافظ قرآن
کد خبر: 3924274
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

توفیق پرورش فرزند روشندل حافظ قرآن

محمد العبد الهادی، پدر سه پسر و یک دختر روشندل عربستانی، توفیق یافت که فرزندان خود را با مهارت‌ها و دانش‌های مختلف به ویژه حفظ قرآن پرورش دهد و تربیت کند.

توفیق خانواده عربستانی در تربیت کودکان روشندل حافظ قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از «اخبار 24»، چهار فرزند نابینای عربستانی با غلبه بر مشکل جسمانی خود توانسته‌اند نابینایی را شکست دهند و موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.
 
آن‌ها نقش پدر و مادر خود را در رشد معنوی و علمی خود مهم ارزیابی کرده و معتقدند که والدین‌شان نقش مهمی در حضور آن‌‌ها در جامعه بدون احساس هیچ گونه مشکلی داشته‌اند.
 
محمد العبد الهادی، پدر این چهار روشندل، می‌گوید: فرزندان من در اعتماد به نفس یکدیگر را یاری می‌کردند و همین مسئله موجب شد که بتوان به آنها افتخار کرد. آنها از والدین خود همان خدماتی را گرفتند که هر پدر و مادری برای فرزند خود انجام می‌دهد.
 
عبدالهادی، پسر بزرگ روشندل این خانواده، نیز می‌گوید: ما همراه با دانش‌آموزان عادی تحصیل می‌کنیم اما برخی دروس مانند ریاضیات، علوم، زبان انگلیسی و کامپیوتر را کارشناسان آموزش نابینایان به خط بریل به ما تدریس می‌‌کنند.
 
سلطان، دیگر برادر روشندل، می‌گوید: نابینایی نتوانسته است او را از آموزش بازدارد. او 8 جزء قرآن کریم را با وجود نابینایی حفظ کرده است و عقیده دارد که نباید نابینایی را نقص عضو دانست، بلکه می‌توان با تلاش آن را کنار گذاشت.

منیره، دختر این خانواده قرآنی، نیز معتقد است: نابینایی مانع او از ادامه مسیر نبوده، هرچند سختی‌های زیادی را در راه کسب علم و دانش پشت سر گذاشته، اما اعضای خانواده اعتماد به نفس خوبی به او داده و مشوقان اصلی او در این راه بوده‌اند.

عبدالله، کوچکترین فرزند این خانواده، که او نیز روشندل است، می‌گوید: برای رسیدن به آرزوهای خود بسیار تلاش می‌کند و عزم و اراده خود را جزم کرده تا در آینده خادم دین مبین اسلام باشد.

انتهای پیام
captcha