شبکه‌های سعودی؛ تریبونی برای توجیه اشغال فلسطین
کد خبر: 3895303
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

شبکه‌های سعودی؛ تریبونی برای توجیه اشغال فلسطین

کانال ماهواره‌ای MBC عربستان با پخش سریال‌های «مخرج ۷» و «ام هارون» سعی دارد که جوامع اسلامی و عربی را با موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی وفق دهد و عادی‌سازی روابط با اشغالگران را توجیه کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه المساء پرس، یکی از صحنه‌های سریال «مخرج ۷» شامل گفت‌وگوی شرم‌آور دو شخصیت بوده که در آن مسئله عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با اشغالگران را بحث و تشویق می‌کردند. این صحنه جنجال بزرگی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در جهان اسلام و کشورهای عربی سریال‌هایی را که امسال عربستان سعودی در ماه رمضان پخش کرده، اقدامی آشکار و رسمی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی  و توجیه حضور آنها در منطقه توصیف کردند.

بینندگان این شبکه ماهواره‌ای با ابراز تأسف تصریح کردند که در گذشته همراه با فرزندان خود سریال‌هایی مانند سریال سوری «باب الحاره» و فیلم‌های حامل ارزش‌های اجتماعی و دینی که روایتگر داستان‌های قهرمانان تاریخ اسلام و در رابطه با مسئله فلسطین در ماه مبارک رمضان بود، مشاهده می‌کردند. سریال‌های سال‌های گذشته برای آشنایی نسل‌های جدید با حقوق مردم فلسطین فعالیت داشتند.

بر اساس این گزارش، سریال «ام هارون» از دیگر سریال‌هایی است که خشم فلسطینیان را برانگیخته است؛ سریالی که حتی «افیخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، هم به تمجید از آن پرداخت و مخالفان این سریال را متهم به نژادپرستی و توطئه‌انگاری کرد.

در یمن سیاستمداران دولت صنعا معتقدند که امسال سریال‌های سعودى در ماه رمضان به سلاحى برای تحمیل حضور رژیم غاصب صهیونیستی و به تصویر کشیدن آنها به‌عنوان جزئی از تاریخ در سرزمین‌های ما تبدیل شده‌اند. این سریال‌ها برای مسخ و ترور کردن ذهن نسل‌های آینده تلاش می‌کنند.

در همین راستا «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن و رهبر جنبش انصارالله با هشتگ کردن #لا_للتطبيع و #فلسطين_قضيتها(نه به عادی‌سازی روابط، مسئله فلسطین زنده باد)، در صفحه رسمی کاربری توئیتر خود به این سریال‌های ننگین اعتراض کرد و شعر عربی فصيحی را با مضمون مفاهيمى برای مقاومت، ایستادگی، عزت و اقتدار نوشت.

انتهای پیام
captcha