شفا را از قرآن بخواهیم + فیلم
کد خبر: 3889885
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
اساتید و معلمان قرآن همراه با پویش خانه‌های نورانی / ۲7

شفا را از قرآن بخواهیم + فیلم

یک مدرس و حافظ کل قرآن گفت: بنابر آنچه که در نهج‌البلاغه آمده است از قرآن برای دردها و بیماری‌ها طلب شفا و برای رفع مشکلات کمک بگیریم و اگر امیدوار باشیم، قرآن ما را یاری می‌کند.

به گزارش ایکنا، عیدانه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اجرای طرح خانه‌های نورانی با همکاری دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی است. در قالب این طرح که با همکاری ایکنا اجرا می‌شود، هر روز شاهد انتشار فایل تصویری از یکی از اساتید قرآنی کشورمان خواهیم بود. این طرح در این روزهای قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کروناویروس از پویش #درخانه_بمانیم حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی، حافظ کل و مدیر مؤسسه کریمه آل رسول(س) در اجرای طرح #خانه‌های_نورانی شرکت کرد که در ادامه شاهد انتشار یکی دیگر از گفته‌های این حافظ قرآن هستیم. در ذیل متن و فیلم سخنان این مدرس قرآن با موضوع «شفا و درمان با قرآن» منتشر می‌شود.


بیشتر بخوانید:


بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، وضعیت کشور غیر عادی است و امیدواریم به برکت قرآن و دعای خیر مؤمنان این ویروس ریشه‌کن شود، یکی دیگر از مباحث قرآنی را از طریق خبرگزاری ایکنا تقدیم‌تان می‌کنم.

همانطور که می‌دانید قرآن برای افراد مؤمن، شفا و رحمت است. لذا در سوره اسرا آیه 82 می‌فرماید: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌‏كنيم ولی ستمگران را جز زيان نمى‏‌افزايد.» یعنی برای افرادی که مؤمن به قرآن هستند و ایمان و اعتقاد دارند که قرآن می‌تواند، مشکلاتشان را حل کند، نعمت است. لذا زمانی که عده‌ای محضر اهل بیت(ع) می‌آمدند و عرضه داشتند، کسالتی داریم و دردی سراغ ما آمده است، اهل‌ بیت(ع) آنها را به قرآن ارجاع می‌دادند. چنانکه فردی خدمت امام صادق(ع) آمد و گفت: یابن رسول الله(ص) من دردی دارم که مرا اذیت می‌کند، امام صادق(ع) فرمودند: با اخلاص در موضع دردی که داری دستت را بکش و آیه 82 سوره اسراء را بخوان.

در سوره دیگری چون سوره یونس، آیه 57 نیز همین شفا بودن قرآن مطرح شده است: «يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ؛ اى مردم به يقين براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سينه‏ هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است.» لذا هنگامی که فردی محضر نبی مکرم اسلام(ص) آمد و راهکار خواست برای بیماری که داشت، حضرت فرمودند: با توجه به اینکه قرآن «شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُورِ» است و آنچه که در سینه شما است، درمان می‌کند، لذا از قرآن طلب شفا کنید.

اصحاب پیامبر و اهل‌ بیت(ع) به قرآن مراجعه و از آن طلب شفا می‌کردند و درمان می‌شدند، لذا در حدیث نبوی آمده است: «هر کس از قرآن طلب شفا نکند، خداوند متعال او را شفا نمی‌دهد.» پس بیاییم به قرآن متصل شویم، همانطور که در نهج‌البلاغه می‌خوانیم «فاستشفوه من ادوائکم» از راه قرآن طلب شفا کنید برای آن دردها و بیماری‌های که دارید «و استعینوا به علی لاوائکم» و از قرآن برای مشکلات کمک بگیرید که اگر امیدوار باشید، قرآن شما را یاری می‌کند.»

یادآوری می‌شود، طرح خانه‌های نورانی از سوی ستاد مقابله فرهنگی با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا تا انتهای فروردین‌ماه ۹۹ اجرا خواهد شد. در این طرح، برخی نهادها و مراکز مختلف قرآنی ازجمله ایکنا، شورای عالی قرآن، رادیو قرآن و... با معاونت همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha