بشارت الهی به افراد موفق در آزمون‌ها چیست + فیلم
کد خبر: 3888580
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۹
اساتید و معلمان قرآن همراه با پویش خانه‌های نورانی / 13

بشارت الهی به افراد موفق در آزمون‌ها چیست + فیلم

مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی کشور ضمن تلاوت آیه 155 سوره بقره، از بشارت الهی به افرادی گفت که در برابر امتحانات خداوند، موفق می‌شوند.

مسعود نیکدستی

به گزارش ایکنا؛ عیدانه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اجرای طرح خانه‌های نورانی با همکاری دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی است. در قالب این طرح با همکاری ایکنا هر روز شاهد انتشار فایل تصویری از یکی از اساتید قرآنی کشورمان نیز خواهیم بود. این طرح از پویش #در_خانه_بمانیم حمایت می‌کند.

مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی کشور و دارنده رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نیز در طرح خانه‌های نورانی شرکت کرد و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به بیان نکات تفسیری آن پرداخت. در ذیل متن و فیلم صحبت‌های این قاری عضو جامعه دندانپزشکی کشور منتشر شده است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به تعطیلی جلسات قرآن و کلاس‌های آموزشی، سعی کرده‌ام، چند دقیقه‌ای که در محضر شما هستم، نکاتی را بیان کنم.

در ابتدای عرایضم، خدا را شکر می‌کنم که مردم فهیم و با فرهنگ، هشدارهای مسئولان را جدی گرفتند و اکنون که در روزهای آخر تعطیلات عید نوروز هستیم، مشاهده می‌شود که نمودارهای گسترش ویروس کرونا در کشور، مقداری ساکن شده و برخی شهرها خوشبختانه نزولی شده است.

در ادامه به بیان نکاتی از مفاهیم آیه 155 سوره بقره خواهم پرداخت. (برای شنیدن تلاوت این آیه از سوی این قاری بین‌المللی به فیلم زیر مراجعه شود.)

یکی از نکات قابل برداشت از آیه «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ» این است که همه مردم آزمایش می‌شوند. «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ» دو بار تاکید شده و این نشان می‌دهد که قطعاً همه آزمایش خواهند شد. موارد آزمایش و سؤالات امتحان هم در آیه گفته شده که «الْخَوْفِ» ترس، «الْجُوعِ» گرسنگی، «وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ» اموال، مرگ و میر و بیماری‌های مختلف و ... است و آخر آیه نیز به صابران، بشارت می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


امتحان‌کننده، خداوند متعال و موارد سؤال هم‌ مشخص است و جواب آزمایش که ما چگونه در آن‌ موفق شویم و نمره ۲۰ بگیریم نیز مشخص شده است. در بسیاری از امتحانات وقتی پاسخ سوال‌ها از قبل گفته شده، همه می‌توانند بالاترین‌ نمره را دریافت کنند. ثمره این ۲۰ گرفتن آیه بعدتر آمده است که می‌فرماید: «أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»، یعنی اینها افرادی هستند که صابرند و این خصوصیتی است که توحید فعلی و افعالی آنها کامل است. و این افراد، وقتی مصیبتی بر آنها وارد می‌شود، می‌گویند: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ». این افراد با این ایدئولوژی و جهان‌بینی، مطمئنا آرامش دارند.

این صبر در دو آیه قبل گفته شده است؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ» یعنی از صبر و نماز استعانت بگیرید. جواب این آزمایش و نتیجه این نمره بالا که ان‌شاءالله همه دریافت کنیم، این است که خداوند می‌فرماید که صلواتی از پروردگارتان و رحمتی برای شما خواهد بود. در ذیل این آیه چند حدیث قابل طرح هست که به زودی در بخش دیگری عرض خواهم کرد.

یادآوری می‌شود، طرح خانه‌های نورانی از سوی ستاد مقابله فرهنگی با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا تا انتهای فروردین‌ماه ۹۹ اجرا خواهد شد. در این طرح، برخی نهادها و مراکز مختلف قرآنی ازجمله ایکنا، شورای عالی قرآن، رادیو قرآن و... با معاونت همکاری خواهند داشت.

خانه های نورانی ایکنا

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha