معرفی اسلام در کلیسای «راکلند» آمریکا
کد خبر: 3526285
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

معرفی اسلام در کلیسای «راکلند» آمریکا

گروه بین‌الملل: کلیسای شهر «راکلند» در ایالت «مین» آمریکا این هفته میزبان برنامه‌‌ای برای معرفی اسلام به غیرمسلمانان بود.

معرفی اسلام در کلیسای «راکلند» آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Villagesoup.com»، این برنامه روز شنبه، 6 شهریور با هدف برطرف کردن سوءبرداشت‌ها در مورد اسلام از سوی مرکز اسلامی مین با شرکت بیش از 130 نفر برگزار شد.
عمر کنته، سخنران برنامه که 13 سال پیش از گامبیا در غرب آفریقا به آمریکا آمده، با تبیین اصول اسلام در مورد سوء تفاهم‌هایی که غیرمسلمانان ممکن است در مورد اسلام داشته باشند، توضیحاتی ارائه داد.
در طول سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ، وی همچنین به بیان اشتراکات بین اسلام، مسیحیت و یهودیت پرداخت.
کنته گفت: مسلمانان به بسیاری از پیامبران و داستان‌هایی که در انجیل و تورات آمده است، باور دارند.
وی گفت: دین اسلام شامل بسیاری از اصول مشترک بین ادیان ابراهیمی مانند ایمان به خدای واحد، نماز و روزه، کمک به نیازمندان و امید به پاداش و ترس از عذاب آخرت است.
کنته با تاکید بر تفاوت دین و فرهنگ تصریح کرد: برخی از مسایل مرتبط با مسلمانان، مانند ممنوعیت تحصیل بانوان در برخی کشورها، صرفاً مبتنی بر مسائل سیاسی و فرهنگی آن کشورها هستند و ربطی به اسلام ندارد.
وی با تشریح اصول اسلام شامل ایمان به یگانگی خدا، نماز، زکات، روزه و حج، اعتقاد مسلمانان به پیامبران به‌ویژه حضرت عیسی(ع) را توضیح داد و گفت: مسلمانان حضرت عیسی را پسر خدا یا خدا نمی‌دانند بلکه معتقدند او نیز یکی از پیامبران بزرگ خداست.
کنته افزود: مسلمانان معتقدند حضرت عیسی به صلیب کشیده نشد و از دنیا نرفت بلکه از سوی خدا به آسمان عروج نموده و رجعت خواهد کرد.
وی در پایان به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در مورد رفتار با زنان در اسلام و مسئله حجاب پاسخ داد.
captcha