مراکش؛ میزبان نشست بین‌المللی مسئولان رادیو‌های قرآنی
کد خبر: 3482394
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

مراکش؛ میزبان نشست بین‌المللی مسئولان رادیو‌های قرآنی

گروه بین‌الملل: سومین نشست بین‌المللی مسئولان رادیوهای قرآنی، 24 و 25 اسفندماه، به همت سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) در «رباط» پایتخت مراکش برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة نیوز»، سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو)، روز گذشته 19 اسفندماه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سومین نشست هم‌اندیشی مسئولان رادیوهای قرآنی از سوی این سازمان و با همکاری «اتحادیه شبکه‌های رادیویی اسلامی» برگزار خواهد شد.

بررسی راه‌های تقویت رادیو‌های اسلامی در مقابله با تندروی و افراط‌گرایی دینی و توسعه فرهنگ گفت‌وگو، میانه‌روی و اعتدال از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست عنوان شده است.

بر اساس این بیانیه، نمایندگان رادیوهای قرآنی از کشورهای عربستان سعودی، مراکش، الجزائر، تونس، موریتانی، مصر، سودان، قطر، امارات، کویت، بحرین، عمان، اردن، فلسطین، چاد، گابن، کومور، جیبوتی، یمن و نماینده انجمن جهانی حفظ قرآن کریم در این نشست شرکت خواهند کرد.

ائمه جماعات، مبلغان اسلامی، کارشناسان و اساتید دانشگاه‌های مراکشی از دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست بین‌المللی خواهند بود.

آیسسکو به عنوان برگزارکننده این نشست بین‌المللی، در بیانیه خود تصریح کرد: آگاهی‌بخشی نسبت به نقش برنامه‌های رادیویی در مقابله با تندروی و افراط‌گرایی، توسعه فرهنگ میانه‌روی و اعتدال، تبادل تجربه‌ها و مهارت‌ها و افزایش همکاری و هماهنگی در سطح مسئولان رادیو‌های قرآنی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست خواهد بود.

این سازمان بین‌المللی در بیانیه خود همچنین آورده است: معرفی فناوری‌ها و نیازهای شناختی برای برگزاری برنامه‌های گفت‌وگوی رادیویی جهت مقابله با تندروی و همچنین بررسی راه‌های ایجاد یک برنامه جامع برای فعالیت شبکه‌های رادیویی جهان اسلام جهت هدایت‌بخشی به جوانان از دیگر اهداف مهم این نشست به‌شمار می‌رود.

سومین نشست بین‌المللی مسئولان شبکه‌های قرآنی در 4 محور به بررسی موضوعات مختلفی از جمله موضع شریعت اسلامی نسبت به تندروی، تروریسم، گفت‌وگو و همزیستی، تجربه شبکه‌های رادیویی در مقابله با تندروی، نقش ارتباطات در توسعه فرهنگ گفت‌وگو، میانه‌روی و اعتدال و اهمیت گفت‌وگوهای رادیویی در توسعه فرهنگ میانه‌روی و اعتدال خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است، در این بیانیه که از سوی سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) منتشر شده، به دعوت جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در این نشست اشاره‌ای نشده است.

captcha